Spam / Phishing

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0450

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2006
Hoi Allen,

Vandaag kreeg ik een phishing mail van de rabo maar ik had natuurlijk meteen door dat het niet in de haak was.

Toch heb ik een link geopend die in deze mail stond, namelijk Mod edit: link verwijderd mijn vraag is nu of dit kwaad kan of niet, want ik werd een paar x geforward en kwam uiteindelijk gewoon op google.

Ik zou nu graag willen weten of ik risico loop

Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem is dat ik hem via mijn telefoon had geopend, ik wilde de mail naar beneden scrollen maar klikte per ongeluk op de link..

Ik kan dus de software daar ook niet op draaien. Ik heb er wel lookout mobile security op staan

Waarom heb je die link hier neergezet,wil je dat ook anderen zich infecteren? :evil:

Je zult toch moeten weten waar het naartoe gaat wil je weten of het schadelijk is. Ik denk zelf dat er niets aan de hand was maar wil graag een bevestiging

Heeft u er wel op geklikt? Neem contact op met uw bank en controleer uw computer op virussen.
Zegt iemand u namens de bank te bellen ? Vraag gerust de naam van de medewerker en bel de bank terug op het nummer wat u van de bank kent of in het telefoonboek kunt vinden. Dit geldt natuurlijk ook voor alle andere partijen die u telefonisch benaderen.

Dan zou je eens kunnen informeren bij de bank. Of dat via de telefoon ook schade kan aanrichten. Dan kun je het antwoord hier schrijven.

Wat denk je zelf

Je zult toch moeten weten waar het naartoe gaat wil je weten of het schadelijk is. Ik denk zelf dat er niets aan de hand was maar wil graag een bevestiging

500476c685cc1-37_59_41_163.jpg

@Zoef,
Reageerde je op berichten die hier net nog stonden?
(telefoontje van Microsoft)

Sorry, mijn nederlands is nog niet zo goed. Wat ik bedoel is wat kan ik doen om niet meer gebeld te worden? en zoals ze mijn nummer krijken kunnen ze ook mijn data´s voor computer hacken?

Nee, Crash. Ik had al door dat je de laatste reactie verplaatst had.

Ik reageer wel op gast0450, want er wordt een item geopend en vervolgens hoor je helemaal niks meer.
Als je dan zo bezorgd bent, ga ik er vanuit dat je actie onderneemt, MAAR bovenal ook hier nog iets laat weten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan