Spam Proleem!!??

Status
Niet open voor verdere reacties.

stone17

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Geachte Forum Lezers,

Op mijn PC gebruik ik mijn OutlookExpress zakelijk via een andere provider dan waar
ik mijn ADSL aansluiting bij heb zitten.
Nu krijg daarop veel "vage-spam-mail",ik heb die provider aangeschreven en zeggen
""Wij adviseren u om de SMTP verzend server van uw access provider te gebruiken.""
Vraag= wat bedoelen ze hiermee??
Mijn PC is Norton beveiligd en de router is ook geupdated.
WieOWie heeft een oplossing??

mvg,
Stone

Is het vaak dezelfde spam die op elkaar lijkt?
in dat geval kan je die meteen verwijderen door de berichtregels in outlook express in te stellen en toe te passen.
In dat geval zou ik dan ook die norton verwijderen en een degelijke AV aanschaffen.

""Wij adviseren u om de SMTP verzend server van uw access provider te gebruiken.""
Vraag= wat bedoelen ze hiermee??

Dat je de uitgaande berichten via 'de andere provider' laat verzenden.

Aanvulling: dus via de provider te laten versturen die voor je internet zorgt.

Geachte vis ta,

Ook bedankt voor de reactie,
Het is vaak de zelfde soort spam en ik heb
de berichtregels in outlook express aangepast,maar hiermee is niet structrueel verholpen.
Norton weg?het gekke is dat de rest van mijn pc geen problemen heeft.Alleen de mail via
die andere provider.

gr
stone17

Is het vaak dezelfde spam die op elkaar lijkt?
in dat geval kan je die meteen verwijderen door de berichtregels in outlook express in te stellen en toe te passen.
In dat geval zou ik dan ook die norton verwijderen en een degelijke AV aanschaffen.

Geachte Ton52,

Teneerste bedank voor de reactie.
Oke' goed idee maar hoe en waar stel/zet ik dit om?

gr
Stone17

In OE ga je naar; Extra->Accounts->Tabblad E-mail, daar selecteer je het bewuste account en klik op eigenschappen, daar klik je op het tabblad Servers en daar vul je onder uitgaande e-mail de juiste gegevens in.
Klik op toepassen->OK......... en klaar.

Ik raad je toch aan om norton te uninstallen en het symantectooltje uit te voeren.
Eventueel van zodra je abbonement is verlopen. Neem geen nieuwe.
Norton beschermt niet tegen de laatste nieuwe virussen want je moet altijd handmatig (of indien dat tegenwoordig verandert is, toch niet dagelijks) updates doen.
Met AVG bijvoorbeeld heb je dat wel en ben je ook beschermt tegen de virussen van de laatste 24 uur. En als je ze naast elkaar zou gaan installeren krijg je zeker een conflict.
Ik zou dat doen, norton verwijderen.

Ik zou dat doen, norton verwijderen.

Het is niet de oorzaak van het probleem en als iemand er tevreden over is, is er geen reden voor.

@ stone17,
Als je de gegevens van de server niet weet, vertel dan hier welke provider je hebt, dan kunnen wij het voor je uitzoeken.

Geachte forum beantwoorders!!

Sorry, voor late reactie maar ik zit op mijn werk,dus....
Natuurlijk goed dat iedereen een eigen mening heeft maar de praktijk zal het zeggen.
Als je makkelijk achter de gegevens van de provider server van Compuserve kan komen
dan kan ik het uitvoeren.
En ik hoop dan dat ik van de spam-mail af ben
Oja,dat was ik vergeten misschien lost het nog een probleem op,het verzenden van bijlages leukte ook niet.(alleen naar hotmail/live.nl.adressen)
Het bericht kwam direkt in de niet verzonden map.
Alvast bedankt allemaal,

stone17

OE=>Spam!!

Goedemorgen Ton52,

Bedankt voor de link van compuserve en het is de beste oplossing alleen had ik even niet
aan mijn zakelijke mail adres gedacht die anders gaat worden (info@cs...) en daar is mijn brief papier etc niet zo blij mee.
Dus is dit te omzeilen?
Ik hoor wel.
gr
stone17

PS Is het ook een oplossing om je Windows systeem te laten versnellen met 9,8m/s2??
zo ja,hoe moet dit dan?

Laatst bewerkt:
Spam

Forum Lezers

Er is mij gemaild wat de status is van het spam probleem.
Ik had een goeie oplossing gekregen, maar zie mijn laatste schrijven.
En als de betreffende of een ander niet hierop reageren dan is het voormij nog niet echt opgelost.
gr
stone17

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan