Spam voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iineke

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
Berichten
68
Mijn website is gemaakt met Dreamweaver. Nu merk ik dat ik spam ontvang op de e-mailadressen die ik gebruik voor de formulieren die via mijn website kunnen worden ingevuld. Is er een manier om dat te voorkomen?

BVD
 
De vraag lees ik alsof je het e-mail adres zelf niet bekend maakt op je website (dus geen mailto: tags gebruikt), maar dat (op de een of andere manier, bijv. via beantwoorden vanaf diezelfde e-mail adressen) de achterliggende e-mail adressen in handen zijn gevallen van spammers. Dus dat je rechtstreekse berichten binnenkrijgt op die e-mail adressen (geen formulierinformatie).

Indien ja, dan andere e-mail adressen instellen (lekker 'vaag', dus niet iets standaards als info@xxxx.xxx of support@xxxx.xxx) én er voor zorgt dat er geantwoord wordt met (bijv.) no-reply@xxxx.xxx (dus niet een geldig e-mail adres).

Tijs.
 
Dank je wel voor je reactie.
Ik heb dat script geprobeerd, allebei de vormen, maar het werkt niet. Bij de eerste krijg ik een foutmelding en bij de tweede staat de code op mijn site.

Ik had het als volgt gedaan:
<INPUT NAME="recipient" TYPE="HIDDEN" VALUE=e-mailadres>
En dan e-mailadres vervangen voor die code.
Is dat niet hoe het moet?
 
Tijs, dank je wel voor jouw reactie. Ik heb het over een webformulier dat wordt ingevuld, en dat verstuurt dan een mail naar mij. Via dat mailadres krijg ik nu ook spam. Dat wil ik graag voorkomen.
Dat 'obscure' is een goed idee, als het werkt.
 
Het is me nog niet gelukt om met dat obscure een werkend formulier te krijgen... zijn er nog andere opties?
 
Je 'normale' mailadres is reeds in handen van spammers. Je zult dus een ander e-mail adres moeten gaan gebruiken/aanmaken voor (formulier-)reacties. Dat moet wel een bestaand (of nieuw aangemaakt) e-mail adres zijn, dus met een niet-bestaand e-mail adres (bijv. no-reply@xxx.xxx) redt je het niet (bedacht ik zojuist), maar wel een e-mail adres dat niet 'standaard' is. support@xxx.xxx of info@xxx.xxx komen hiervoor dus niet in aanmerking, maar wel (bijv.) aanmelden12356@xxx.xxx

Je beschrijft verder niet wat er nu misgaat met het formulier, dus meer dan bovenstaande kan ik niet uit mijn hoed toveren.

Tijs.
 
Ik heb even geen tijd nu om het weer terug te zoeken, wordt vervolgd. Ik kan wel een ander mailadres maken, dat is het punt niet, punt is wel dat het formulier niet werkte toen ik het deed volgens die instructies.
Of ik ben gewoon niet handig genoeg met dit soort dingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan