Spam wordt verstuurd uit naam van mijn website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Vanavond kreeg ik 1100 terugmeldingen van emailadressen die mijn zogenaamde spam niet accepteerden of het hadden herkend als spam. :evil:

Dit gebeurt mag ik wel zeggen tamelijk regelmatig. Wordt mijn website adres gewoon gebruikt? Ik heb mijn computer al meerdere malen met diverse virusscanner, spyware programma's e.d. gecontroleerd, maar er wordt geen malware gevonden.:mad:

Het betekend niet automatisch dat de berichten via jouw PC zijn verstuurd. Het is vrij gemakkelijk geregeld om een enmail te versturen onder een andere naam. Ik kan je zo een PHP scriptje binnen 10 munten maken die onder ieder willekeurig adres mails kan verzenden. Iemand heeft jou email gevonden op internet of een "ongewenst" mailtje gekregen en besloten dit adres op te geven in een spam lijst. Zij versturen een mailtje (waar ook ter wereld) met jou als afzender (bijv info@gunneweg.nl zeg maar wat). Vervolgens als een mailtje niet aankomt wordt op dat adres gereageerd en krijg jij je inbox vol met "return post master" ofzo...Bekend problem.
Probeer je emailadres niet rond te laten slingeren, maak liever aliassen aan en zorg voor een goede filter in je inbox om die berichten weg te knallen..

Grtz

Dat mijn email adres bekend is komt uit de begin tijd van mijn website. Daar hebben de spammers waarschijnlijk misbruik van kunnen maken. Nu is mijn email adres verborgen via een scriptje. Ja ik denk dat je gelijk hebt en er niets aan te doen is. Ik gebruik Mailwasher Pro en de meeste mail wordt dan al automatisch als spam weergegeven. Maar in een weekend 2000 van dat soort mailtjes ontvangen is een beetje veel van het goede.

Bedankt voor je antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan