spam

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
De hoeveelheid ongewenste mail begint inmiddels ongewenste vormen aan te nemen. Ik overweeg een spamfilter te installeren. Ik heb 2 vragen:

1. Hoe weet mijn PC wat voor mij ongewenste e-mail is? De afzenders zijn ten slotte steeds anders.
2. Welk progje raden jullie aan?

Thx.

Hoi,

Dood ziek wordt ik er af en toe van. Het gaat van Braziliaanse penisvergroters tot aan e-mail adressen kopen op cd-rom. Ik zit er ook niet op te wachten.
Wat ik gehoord heb is mailwasher wel goed. Je kan de mails bouncen en dan krijgt de ontvanger een bericht dat het e-mail adres niet bestaat.

Toch gebruik ik dit niet. Ik werk naar tevredenheid met outlook. Mailwasher is niet om te zetten naar nederlandstalig. Wel heb ik geprobeert om de spammails over te zetten, zodat ik deze alsnog zou kunnen boucen, maar dat schijnt niet te lukken.

Nu blokkeer ik de afzenders maar en probeer het via een mail naar abuse te stoppen. Of het helpt??? Geen idee.

Veel succes.

Ik gebruik al maanden Mailwasher en de spam neemt zienderogen af.
Je moet zelf een d-base opbouwen met Mailwasher. Eerst op de server kijken, mail aanklikken en plaatsen op friendlist of blacklist, aanvinken wat je ermee wilt doen deleten of bouncen en hierna word je mailprogramma opgestart.
Hier nog wat uitleg: http://home-3.tiscali.nl/~sb155413/verhaal_07/mailwasher.htm

Mailwasher werkt perfect. ben het daarom ook hardgrondig met wajang eens !!

Ik gebruik zelf Spampal ( http://www.spampal.org.uk/download.html )

Het werkt op basis van lijsten, waardoor spam snel herkend wordt. Daarna word de titel van het bericht aangepast met **SPAM** en met een simpel berichtregeltje in Outlook wordt alles in een apart mapje geplaatst. Die je daarna alleen maar eens in de week (bijv.) hoeft te legen.

//Edit: linkje aangepast

Laatst bewerkt:
Met je eerste vraag kom je direct op de pijnlijke plek, dat 'weet' je PC dus niet.
Als er een echte goed oplossing zou zijn zou iedereen die nu al weten, maar binnen een week zou er gegarandeerd weer iemand zijn die toch een methode zou vinden op spam toch te kunnen verzenden....

1. Wees gewoon heel zuinig op het email adres dat je met name voor prive doeleinden gebruikt, maak daarnaast diverse andere (bv bij Hotmail, Yahoo etz)aan die je gebruikt op internet als je ergens een email adres moet invullen, wordt het te gek met de spam op die adressen open je ze gewoon niet meer.
2. Je kunt je mail ook laten doorzenden bv bij http://www.hebikniet.nl/ zij filteren de meeste spam er (gratis) voor je uit voordat het doorgezonden wordt naar jou adres. De vraag is of je dit wilt ivm de mogelijk inhoud van bepaalde prive e-mailtjes.

gompie1304,

1. Blok de afzender

2. Indien er een link in het mailtje staat met "unsubscribe" klik daar dan nooit op want dan weten ze dat het email adres actief is en je krijgt dan nog meer spam.

3. open het mailtje niet, want het bedrijf waar de spam vandaan komt krijgt dan een bevestiging te zien dan je het mailtje hebt geopend.

4. als je hem toch opend klik dan niet op een URL die in het mailtje staat hoe verleidelijk hij is.

5. Maak een regel aan in je email client om emails te blocken die bijvoorbeeld woorden hebben zoals "offer".

6. Stuur nooit kettingbrieven door naar anderen omdat spambedrijven en virus maker hun email adressen van kettingbrieven krijgen.

7. Stuur nooit een antwoord terug naar het bedrijf die jou een email heeft gestuurd (hoe boos je bent), want dan weten ze ook dat jouw email adres actief is.

8. Gebruik programma's zoals mailwasher om te zien de mailtjes al vanaf de server te verwijderen voordat je ze opend.
En Norton internet security 2003 heeft een spam control werop zitten die ook spam kan tegenhouden mits goed geconfigureerd.

En Norton internet security 2003 heeft een spam control werop zitten die ook spam kan tegenhouden mits goed geconfigureerd.
Heeft systemworks ook zoiets aan boord?

Bedankt voor jullie berichten. Ik werk met incredimail. Kan ik mailwasher of spampal daar ook op laten lopen?

Ik heb beide even bekeken en gekozen voor spampal. Was effe werk, ongeveer 100 'froms' invoeren, maar dan ben ik nu toch aardig bescherm. Mailwasher lijkt me wat meer werk, omdat je steeds via Mailwasher je e-mail moet openen.

About Spampal: veel spam komt van hotmail, maar daar zit ook veel gewone mail tussen. iemand een tip om dat te beveiligen?

Verder bedankt allen!

Geplaatst door gezina
Onlangs nog dit gelezen: Donderdag, 8 mei 2003 - MSN voegt nieuw anti-spamgereedschap toe aan zijn e-maildienst Hotmail. Hotmail-gebruikers kunnen plaatjes in e-mailberichten uitzetten.

Bron: http://www.webwereld.nl/nieuws/14982.phtml

Hier schiet ik toch niets mee op, Gezina? Mijn probleem is dat ik nogal wat contacten heb die hotmail gebruiken, maar dat ook nogal wat spam via hotmail komt. Ik vraag me af of dat te scheiden is (zie ook reactie van Sonic Youth)

Geplaatst door gompie1304
Ik heb beide even bekeken en gekozen voor spampal. Was effe werk, ongeveer 100 'froms' invoeren, maar dan ben ik nu toch aardig bescherm. Mailwasher lijkt me wat meer werk, omdat je steeds via Mailwasher je e-mail moet openen.

About Spampal: veel spam komt van hotmail, maar daar zit ook veel gewone mail tussen. iemand een tip om dat te beveiligen?

Verder bedankt allen!
Ik heb na installatie geen enkele "from' aan de blacklist hoeven toe te voegen. Op zich is dat ook niet nodig, spampal is al vrij streng. Ik heb wel een aantal mailadressen moeten toe voegen aan de de whitelist, waaronder mail van helpmij.nl :D . regelmatig een kijkje nemen in je spammap is dus het advies.

Hotmail: zet je non-spam van hotmail ook bij de white list, alle spam van hotmail gaat naar je spammap, de non-spam komt gewoon binnen.

Succes.

Hebbes?

Onlangs kwam ik het programma Spam Inspector tegen.

Dit programma werkt samen met Outlook, Outlook Express en AOL.

Spam kan je toevoegen aan een database, bouncen, enz.

Helaas is het geen freeware product.......:rolleyes:

Re: Hebbes?

Geplaatst door Rob Valkenburg
Dit programma werkt samen met Outlook, Outlook Express en AOL.
Correctie: het werkt niet samen met alle de drie de produkten. Je hebt voor elk van die drie een apart produkt nodig. Maw: je gebruikt nu OE, en dus Spam Inspector editie OE. Stap je tzt over op outlook (of AOL :rolleyes: ) kun je opnieuw gaan downen en betalen :rolleyes:

Re: Re: Hebbes?

Geplaatst door headout

Correctie: het werkt niet samen met alle de drie de produkten. Je hebt voor elk van die drie een apart produkt nodig. Maw: je gebruikt nu OE, en dus Spam Inspector editie OE. Stap je tzt over op outlook (of AOL :rolleyes: ) kun je opnieuw gaan downen en betalen :rolleyes:

Bedankt voor de correctie, ik had het inderdaad niet goed omschreven.

Na downloaden kan er een registratienummer ingevuld worden....
Dus als ik de trail download en ik wil hem betalen zou ik dan zo'n doos, met cd-rom en nummer krijgen of alleen een nummer??

Om te kopen heb je overigens wel een American Express, Discover, Mastercard, Visa kaart nodig. Of het hier ook in de winkels ligt weet ik niet.

Ik ben in ieder geval tevreden ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan