spam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Ik krijg tegenwoordig ook al spammail met mijn eigen mailadres erop als afzender. Ik heb een paar vragen daarover.

- worden deze mails via mijn computer verstuurd ?
- zo nee, wie verstuurd ze dan ?
- kan het kwaad ?
- wat kan ik er tegen doen.

Ik werk met Vista Ultimate en heb altijd het McAfee virusscanner en firewall aanstaan.
Ik heb de PC gescand op Mallware, Spyware, Virussen etc maar niets aangetroffen.

Wat moet ik verder doen, kan er überhaupt iets aan gedaan worden of kan ik e.e.a. gewoon negeren

Ik krijg tegenwoordig ook al spammail met mijn eigen mailadres erop als afzender. Ik heb een paar vragen daarover.

- worden deze mails via mijn computer verstuurd ?
- zo nee, wie verstuurd ze dan ?
- kan het kwaad ?
- wat kan ik er tegen doen.

Ik werk met Vista Ultimate en heb altijd het McAfee virusscanner en firewall aanstaan.
Ik heb de PC gescand op Mallware, Spyware, Virussen etc maar niets aangetroffen.

Wat moet ik verder doen, kan er überhaupt iets aan gedaan worden of kan ik e.e.a. gewoon negeren

Het afzenderadres is te vervalsen. Dus ook jouw adres kan daarvoor gebruikt worden. Hopelijk wordt dat alleen maar voor jouzelf gebruikt en niet voor 10.000 anderen. Waarschijnlijk om als spam extra op te vallen.
Het beste wat je kunt doen is om jouw hoofd e-mailadres geheim te houden. Alleen maar gebruiken voor betrouwbare instanties en vrienden en bekenden. En dan maar hopen dat de bekenden je niet allerlei grapige mailtjes gaan verzenden en jouw adres met vele anderen in het cc veld zetten. Nog een tip: gebruik nooit spamfighter. Dt zou verboden moeten worden.

Duidelijk verhaal Garfield. Nou heb ik spamfighter niet geinstalleerd, maar wat is daar dan het probleem om hem niet te installeren ?

zou ik ook graag willen weten:shocked: ik gebruik spamfighter wel, maar nog geen problemen mee ondervonden.

Duidelijk verhaal Garfield. Nou heb ik spamfighter niet geinstalleerd, maar wat is daar dan het probleem om hem niet te installeren ?

Die spamt zelf. Nogal vervelend dat je onder iedere mail een reclametekst krijgt.
Het spamfilter van je provider is meestal gratis. Ook hebben velen het bij hun antivirusprogramma zitten.

Die spamt zelf. Nogal vervelend dat je onder iedere mail een reclametekst krijgt.
Het spamfilter van je provider is meestal gratis. Ook hebben velen het bij hun antivirusprogramma zitten.

Dat is inderdaad wel erg brutaal, niet gebruiken dus. Ik heb het Qurb spamfilter erop zitten, werkt goed maar kan blijkbaar niet voorkomen dat mijn eigen Emailadres door anderen wordt gebruikt.

Dat is inderdaad wel erg brutaal, niet gebruiken dus. Ik heb het Qurb spamfilter erop zitten, werkt goed maar kan blijkbaar niet voorkomen dat mijn eigen Emailadres door anderen wordt gebruikt.

Ze gebruiken jouw adres omdat ze hem kennen. Niet bekend maken op sites,forums,websites en nieuwsgroepen. Ik hou de mijne de laatste 5 jaar een beetje uit de wind wat dat betreft. Daardoor word ik beloond met erg weinig spam. Van de 25 mails per dag zijn er maar 3 spam. Wel heb ik het spamfilter van mijn provider nog. Maar die staat zeer laag. Niveau 1 volstaat. (@home):cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan