Spam?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boons030

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2001
Wie kan mij uitleggen hoe het kan dat ik ,werkend vanaf één IP-adres, achter een router,op de aangesloten desktop geen spam ontvang en op de aangesloten Laptop wél.
Ik gebruik hetzelfde mailaccount op beide systemen.Desktop XP,Laptop Vista.Beide Outlook Express

Omdat het e-mailadres dat je op de laptop gebruikt wel bekend is bij spammers en het e-mailadres dat je op de desktop gebruikt niet.

Spam 2

Omdat het e-mailadres dat je op de laptop gebruikt wel bekend is bij spammers en het e-mailadres dat je op de desktop gebruikt niet.

Naar mijn idee gebruik ik precies hetzelfde adres.Het enige verschil is het interne adres achter de router.
Ik heb daar een vaste adressering ingesteld.Desktop xxx.yyy.z.4 en laptop xxx.yyy.z.3
In mijn fantasie,echte kennis heb ik niet van deze materie, heb ik een beeld gevormd van iets dat vanuit mijn laptop kennelijk een poort opent of een signaal uitstuurt waarop een reactie ontstaat vanaf het internet.
De Spam is nl altijd van dezelfde aard. Ik moet een link aanklikken om rijk te worden of het geluk ligt achter de link.
Meestal in gebrekkig Engels en geen lange teksten.Ik gooi de berichten direkt weg nadat ze automatisch al in de bak "ongewenste mail" zijn geplaatst.

Spam (ongewenste e-mail) wordt naar je e-mailadres gestuurd. Het maakt dus niks uit hoe je netwerk intern is geregeld. Als het e-mailadres hetzelfde is op beide computers is het enige wat ik kan bedenken dat je op de desktop een spamfilter/soortgelijke beveiligingsprogramma gebruikt dat spam e-mails automatisch weggooit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan