Spam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Hallo,

Ik ben via mijn website op dit moment grote hoeveelheden spam aan het versturen.
Ik merk dit omdat ik een heleboel mailtjes onbesteld retour krijg.

Hoe kan ik deze onvrijwillige spam-aanval stoppen in het vervolg.

Ik heb gemerkt dat dit eens in de zoveel tijd gebeurt.

Hallo,

Ik ben via mijn website op dit moment grote hoeveelheden spam aan het versturen.

Hoe kan ik deze onvrijwillige spam-aanval stoppen in het vervolg.

Ik heb gemerkt dat dit eens in de zoveel tijd gebeurt.

Waarom zou je in ****naam spam gaan versturen via je eigen website?
En nog iets: Je vraagt: "Hoe kan ik deze onvrijwillige spam-aanval stoppen in het vervolg." Maar je stuurt het zelf zeg je 2 regels daarvoor...:o

Het lijkt mij dat uit de zin: Hoe kan ik deze onvrijwillige spam-aanval stoppen in het vervolg.

Uit het woord onvrijwillig is voor mij duidelijk dat ik dat niet zelf doe.

Iemand kan dus via mijn website heel veel spam versturen en DAT wil ik dus een halt toeroepen.

Het lijkt mij dat uit de zin: Hoe kan ik deze onvrijwillige spam-aanval stoppen in het vervolg.

Uit het woord onvrijwillig is voor mij duidelijk dat ik dat niet zelf doe.

Iemand kan dus via mijn website heel veel spam versturen en DAT wil ik dus een halt toeroepen.

Aha ok. Nee dat weet ik niet:rolleyes:

In ieder geval bedankt voor uw reactie.

Ga het bij mijn ISP aankaarten. Het lijkt mij dat zij moeten kunnen zien dat er via mijn URL zoveel spam verstuurd wordt.

Bedankt voor je bericht. Lijkt me een prima idee, maar... de website www.aspartaam.nl dient voor iedereen toegankelijk te zijn en dat maakt deze beveiliging een beetje moeilijk.

Ik denk dat ik het via mijn ISP moet proberen te bereiken. Die kunnen toch nagaan waar al die spam ineens vandaan komt lijkt me.

Dat je mailtjes onbesteld retour krijgt wil niet per se zeggen dat jij ze ook verstuurd hebt. Het is heel eenvoudig om het afzendadres van een e-mail te vervalsen. Als een spammer jouw e-mailadres gebruikt als afzendadres krijg jij de onbestelde mailtjes retour.

Supersnail,

Bedankt voor je bericht. Ja zo zal het dan wel zijn als retouradres staat er in het spambericht: gnidpjeupkeap@aspartaam.nl

Hieraan kun je wel dien dat het een spammer is die het verstuurd. Maar begrijp ik het dus goed dat er nauwelijks iets aan te doen is?

Bij een dergelijk e-mailadres ga ik inderdaad denken aan een vervalst e-mailadres. Als je deze mailtjes in je mailbox krijgt staat catch-all blijkbaar aan. Je zou dat uit kunnen zetten.

Ik zal morgen bij mijn ISP informeren of catch-all wel of niet aanstaat. want de emails die verzonden worden hebben de vreemdste voorvoegsels zoals bv:
oiqeruoasawur@aspartaam.nl

Catch-all zal dus wel aanstaan.

Bedankt voor je informatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan