spamfighter: hoe werkt het?

Status
Niet open voor verdere reacties.

theodosius

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Berichten
112
hallo allemaal,
(omdat ik geen goede categorie kon vinden heb ik hem maar hier geplaatst, hopelijk is dat goed?)

Ik overweeg om Spamfighter (veel gebruikt toch?) op m'n computer te installeren.
Er is echter één ding wat ik niet goed begrijp.

Om de spam te kunnen identificeren moet, denk ik, al je mail als je het download snel door een database met 'vuile spam-emailadressen' gaan.
Hoe gaat dat?
Je hebt op je eigen computer die database toch niet? Of wel?
Zo niet, gaat mijn mail dan snel extern (op het net) door een database= server?

graag hoor ik dat

dank
thedosius
 
Spamfighter maakt gebruikt van een centrale database. Dus als iemand een spam mailtje markeerd als SPAM dan wordt dat gemeld in de database van Spamfighter. Hierdoor werkt het direct voor alle gebruikers van Spamfighter. Omdat het een grote groep is dit met dit produkt werkt heb je bijna geen last meer van SPAM.

Alle SPAM komt in je mailbox in een aparte folder. Mocht er een mail binnenkomen in de spamfolder dat geen spam is dan kun je die eenvoudig weer deblokkeren.

Ik zou het gewoon eens installaren en dan zul je zien dat het super werkt.
 
Ja, maar er komen altijd nog wel mailtjes langs maar die kan je dan instellen dat het spam is, en dan de volgende keer komt dat mailtje er niet meer door heen.

Het is inderdaad een goed programma, wat je ook kan bekijken zijn Spamihilator.

Een spamfilter wat iets anders werkt is MailWasher, daar werkt het met de mailserver van de provider, maar Spamfighter is wat makkelijker om te gebruiien.
 
kan je bij spamfighter die vervelende opmerkingen onderaan elke mail uitschakelen ?
 
Ik had Spamfighter en ik heb de instelling daarvoor nooit gevonden, ik denk dat de leuke melding bij de '' service '' van Spamfighter hoort.
 
nog even

wat ik me echter afvraag beste mensen is,
WAAR die database zich dan bevindt? Dat moet dan toch een database op een server van Spamfighter (als bedrijf of wat dan ook) zijn?
Op je eigen computer bevindt die datadase zich toch niet?

Dat je gezamelijk die database opbouwt begrijp ik.
Maar wat gebeurt er nu als ik m'n mail binnenhaal? Gaat die dan eerst door die spamfilter van die dataserver ergens op het net?

weten jullie dat?

dank
theodosius
 
Het programma op jouw pc is in verbinding met die database, het is niet zo dat jouw mail eerst door de servers van Spamfighter gaan en dan gecontroleerd worden.
 
Spamfighter Corrupte Handelspraktijken

Op 31/01/07 naar spamfighter gestuurd:
Heb uw software verwijderd. Eerst en vooral omdat u niet aan de potentiële klant na proeftermijn de kans geeft om te kiezen om het product niet verder te gebruiken.

Ten tweede heb ik nadat ik spamfighter via control panel desinstalleerde, nog een heleboel files op mijn PC staan. Ondanks het feit dat dit door uw applicatie geschiedt
U desinstalleert namelijk uw applicatie helemaal niet van mijn PC want u laat voldoende applicaties staan om op de pc actief te blijven.
Bij elke opstart veranderd u o.a. mijn registry waarden. U bent dus niet beter dan al die lui die me Spam sturen, want u misbruikt het vertrouwen van lui die uw software uitproberen.


Dit zijn corrupte en misleidende praktijken en ik zal niet nalaten om de nodige stappen te nemen om hier paal en perk aan te stellen, alsmede u de nodige negatieve publiciteit te verschaffen,
 
Zo, negatief.
Een paar van de dingen die je noemt, komen voor bij heel veel programma's, dus niet alleen bij Spamfighter. Zoals een slechte deinstallatie en het wijzigen van registerinformatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan