Spamfilter werkt niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter rb1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rb1

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Hallo,

Ik heb al verschillende spamfilters geprobeerd.
Norton Anti Spam, McAfee Spam Filter b.v.
Maar het lukt me niet om de spam te verwijderen naar de spammap.

Als ik het woord sex als voorwaarde instel.
Blijkt achteraf er nog mails in mijn inbox te zitten met dit woord erin?
Ik stel het zo in dat zodra sex in een gehele email voorkomt deze automatisch verplaats wordt naar de Spambox. Maar tot heden geen succes.
Af en toe controleer ik de Spambox maar zie geen nieuwe emails daar naar toe verplaatst worden.

Wat doe ik fout? Uitleg met als praktijkvoorbeeld Norton Spam filter heeft de voorkeur.:D

Alvast bedankt voor de moeite!
Rb1

Je kan ook een ander programma gebruiken als SpamFighter of Spamihilator of hier een lijst met anti-spam/spamfilters en hier tips tegen spam.

Over Norton:
Ga eens bovenaan naar Opties/Instellingen en kies voor Anti-Spam, je komt dan in het instellingenscherm van Anti-Spam waar je alles kan instellen.

Ik ben al verschillende malen geweest in de optie menu van Norton Spam Filter.
Meende alles juist ingesteld te hebben?
Ik ben vandaag ook overgestapt van NIS 2005 naar NOD32.
Ik ben dus op zoek naar een andere Spam filter.
Die links komen me dan goed uit. Dan ga ik die effe doorlezen.

Nog 1 ding over spamfilter.

Een spamfilter zit toch tussen de imapserver en mijn "Outlook"?
Gefilterde berichten gaan direct naar de Spambox en komen toch niet in mijn inbox terecht?

Grtz Rb1

Een hele goede keus door over te stappen op NOD32, ik vind NOD32 een super-programma!
En is ook lichter voor je systeem dan Norton.
Maar heb je dan wel een firewall geinstalleerd?
Goede, gratis firewall zijn bijv: Sygate, Comodo Firewall en ZoneAlarm Free.

En over spamfilter, de e-mails die spam zijn volgens zo'n filter komen direct in een spam-map ja. Je inbox blijft dan schoon!

Spamihilator werkt!

Ik heb Spamihilator geïnstalleerd en deze heeft korte metten gemaakt met al die spam.
Probleem dus opgelost!
Dus bedankt voor de reactie.

Ik ga gelijk ook die firewalls checken!
En heb je ook een betaalde firewalls als tip voor me?
Deze zijn iets gebruiksvriendelijker en "kunnen" meer denk ik?

Grtz Rb1

Mooi dat Spamihilator die spam een kopje kleiner maakt!:thumb:
En over de firewall:
Een van die drie gratis firewalls zijn zeker even goed als de betaalde firewalls.
Erg gebruiksvriendelijk zijn ZoneAlarm Freen en Comodo Firewall.
Als je toch een betaalde wilt nemen: Agnitum Outpost Firewall Pro is goed of als je een bekende wilt kan je Norton Personal Firewall nemen maar die vind ik zelfs minder goed als de betere en helemaal gratis firewalls ZoneAlarm, Sygate of Comodo.
Als je een beginner bent met firewalls raad ik je ZoneAlarm aan!

Ik ben nu al die firewalls aan het checken.
Mijn voorkeur gaat uit naar een simpele.
Daarom vind ik NIS ook zo handig.
Meeste firewalls vragen je om toestemming met voor mij nietszeggende processen.
NIS laat zien om welke programma het gaat en geeft ook nog advies als je dat zelf niet weet!
Bij de andere firewalls druk ik maar op ja!
Want ik zou niet weten wanneer ik ze geen toestemming moet verlenen.

Is daar een gouden regel voor wanneer je toestemming moet geven en wanneer niet.
Een programma als MSN Messenger is nog makkelijk te herkennen,
maar sommige processen herken ik niet.
Deze moet je echter wel toestemming geven. Doe je het niet, dan kan een ander programma geen toegang meer hebben tot internet.
Dit probleem heeft NIS niet omdat deze advies geeft.

Ik gebruik nu NOD32 en deze gebruikt merkbaar een stuk minder geheugenbronnen dan Norton. Iets waar mijn AMD Duron 800 heel blij mee is.
Verder voel ik mij een stuk veiliger omdat NOD32 snel en effectief malware opspoort i.v.m. Norton.

Grtz JlzO

Er is niet echt een gouden regel voor, als jij net iets hebt gestart wat gebruik maakt van het interner, dan kan je meestal wel toestemming geven.
En als jij helemaal niet bezig bent met iets met internet, en er is een raar proces is dat natuurlik wel vreemd.

En als je een proces niet weet, kan je het opzoeken bij Google.
Het probleem van NIS is dat het aanraad om de eigen processen die Norton nodig heeft te stoppen. Je kan dus niet helemaal vertrouwen op de adviezen van Norton.
ZoneAlarm Free is ook erg simpel.

Toch een probleempje met spamfilter?

De spam stapelt zich bij mij weer op?
Ik heb Spamihilator op de agressievste stand gezet!
Dat betekend dat alleen emailadressen die als betrouwbaar aangemerkt staan nog doorgelaten mogen worden.
Ik merk hiervan weinig terug.
Iedere dag komen weer de bekende spamreclames in mijn email programma Outlook 2003.

Wat doe ik fout?

Kan het ook aan mijn langzame internetverbinding liggen?
Omdat ik iedere keer de melding krijg van Outlook 2003.
"Er is een time-out opgetreden..."

Laatst bewerkt:
Dus je hebt verder niks veranderd aan de instellingen van Spamihilator?
Alleen op agressieve stand gezet?
En heb je geen last met internetten?

Als die mailtjes bijna altijd hetzelfde onderwerp hebben, kan je hier meer lezen over het maken van '' regels '' in Outlook, om berichten met onderwerpen van die woorden in een speciale map te laten zetten.

Ben bezig om spamregels met Outlook 2003 te maken.
Mooie tip! Wist niet dat het zo makkelijk kon met Outlook.
Kan ik trouwens niet al een file bestand importeren voor al die spamregels op de MS site b.v.
Want dat is behoorlijk tijdrovend werk als ik iedere keer een woord moet aanmaken?

Bij deze nog een bedankje voor Michael4446 omdat het wel cool is dat er iemand hier bereid is om weer anderen te helpen:thumb:

Ik weet eerlijk gezegd niet zeker of daar een bestandje voor is, ik ga even voor je kijken.
Mooi dat de tip werkt, hij is erg handig als je vaak spam krijgt met hetzelfde onderwerp.
Ik zou om te beginnen een paar veelvoorkomende onderwerpen die vaak in spam staan toevoegen en pas later extra regels, als je vaak spam krijgt van zo'n onderwerp!

En alsjeblieft, ik doe het graag!:thumb:

Spamfighter Corrupte Handelspraktijken

Je kan ook een ander programma gebruiken als SpamFighter of Spamihilator of hier een lijst met anti-spam/spamfilters en hier tips tegen spam.

Over Norton:
Ga eens bovenaan naar Opties/Instellingen en kies voor Anti-Spam, je komt dan in het instellingenscherm van Anti-Spam waar je alles kan instellen.

Op 31/01/07 naar spamfighter gestuurd:
Heb uw software verwijderd. Eerst en vooral omdat u niet aan de potentiële klant na proeftermijn de kans geeft om te kiezen om het product niet verder te gebruiken.

Ten tweede heb ik nadat ik spamfighter via control panel desinstalleerde, nog een heleboel files op mijn PC staan. Ondanks het feit dat dit door uw applicatie geschiedt
U desinstalleert namelijk uw applicatie helemaal niet van mijn PC want u laat voldoende applicaties staan om op de pc actief te blijven.
Bij elke opstart veranderd u o.a. mijn registry waarden. U bent dus niet beter dan al die lui die me Spam sturen, want u misbruikt het vertrouwen van lui die uw software uitproberen.

Dit zijn corrupte en misleidende praktijken en ik zal niet nalaten om de nodige stappen te nemen om hier paal en perk aan te stellen, alsmede u de nodige negatieve publiciteit te verschaffen,

Whoopsy, zie mijn antwoord in het andere topic waar je gereageerd hebt.

Over het algemeen is Spamfighter namelijk geen slecht programma oid.

Je kan ook een online tool gebruiken om je email te filteren. Dan hoef je geen software te installeren met gevaar voor spyware en performance problemen.

Een voorbeeld is www.stopmijnspam.nl

Spamfilters bevatten als het goed is geen spyware en de snelheid van binnenhalen scheelt ook heel weinig, en ik heb het gevoel dat je in een echt spamfilter ook meer alles naar eigen wens aan kan passen en kan instellen.

Spamfilters bevatten als het goed is geen spyware en de snelheid van binnenhalen scheelt ook heel weinig, en ik heb het gevoel dat je in een echt spamfilter ook meer alles naar eigen wens aan kan passen en kan instellen.

Over SPAM filters:
Een spamfilter maakt bijna altijd gebruik van een statistische analise over verschillende kenmerken van een emial bericht om een "SPAM score" uit te rekenen. Als een bepaalde drempel waarde overschreden wordt wordt een bericht SPAM genoemd, en zal het als zodanig behandeld worden.

Deze statistische fingerprint van de SPAM berichten verschilt per land en per taal en per dag en is enkel te bepalen aan de hand van grote email volumes.

Een locaal geinstalleerd SPAM filter kan nooit deze benodigde email volumes behalen, en zal zodoende nooit de kwaliteit van centraal beheerde SPAM filters kunnen halen.

Als je een locaal geinstalleerd filter "scherper" zet, zal enkel je false positive ratio omhoog gaan, en niet de simheid van je filter.

Over SpyWare:
Er zijn verschillende cases bekend waarbij een gratis variant van een (filter)tool vervelende bijwerkingen heeft. Voorbeelden zijn:
- Ongevraagde mailing aan je gehele adresboek dat je gebruik bent gaan maken van het tooltje. (b.v. spamfighter)
- Ongevraagd handtekening onder elk email bericht plakken (b.v. AVG )
Over het algemeen is het zo dat zodra een tool gratis verkregen kan worden de makers van een dergelijke tool een verborgen commerciele reden hebben.

Ik weet prima wat een spamfilter is en wat spyware is, dat hoef je mij niet uit te leggen.
Maar hartelijk dank voor het aanbod..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan