Spamfilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutrora

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Bij het zoeken naar een spamfilter voor MsOutlook kwam ik deze Spam Fighter tegen
hier heeft iemand ervaring hiermee, of een ander advies?

Stomme vragen zijn er niet op Helpmij.:)
Het kan dat er geen mensen zijn die ervaring hebben met dit proggie.
Ik zelf gebruik Mailwasher voor het filteren van Spam-mail.
http://www.mailwasher.net/download.php

In Computer idee van deze maand staat nog een stuk over diverse Spam filters.
Kost momenteel 1 euro.

Crash Thanks:thumb:

Het artikel in Computer idee had ik al gelezen en daarin staat ondemeet dat Mailwasher een gepasseerd station is.
Ik heb mailwasher overigens lange tijd goed kunnen gebruiken, tot dat ik het opnieuw moest installeren kwam ik tot de ontdekking dat ik met de nieuwste free versie maar 1 account in kon voeren.

Wat ik zoek is een Spam filter die zich in MsOutlook nesteld erin geintergreerd is als het ware dus dat ik geen 2 aparte progs moet gebruiken:D

Het ene spamfilter is het andere niet.

Stukje: "De test wijst uit dat er grote verschillen zijn tussen de spamfilters: de slechtste is het filter van Outlook 2002, de beste is SAProxy en nog gratis ook. Laatstgenoemde evenwel is niet makkelijk en comfortabel in gebruik. Het Outlook-spamfilter liet 60% van de ongewenste reclamemails door, terwijl SAProxy 90% van de spam tegenhield en zich slechts in 2% vergiste door gewenste mail aan te merken als spam. Ook Apple’s Mac OS/X Mail kwam niet goed uit de test, omdat het teveel gewenste berichten onderschepte.
Losse filterpakketten als Norton Internet Security (in het Nederlands!) scoorden beter."

SAProxy Ik ken het progje zelf niet maar vond het wel interessant genoeg om door te geven, ondanks dat het toch niet precies is wat je zoekt. :)

Hoi Gezina,

SAProxy stond ook in het artikel van CompIdee als beste, jammer dat het niet meer gratis is:)

Bedankt evengoed voor je hulp!

woutrora,
Spamfighter is een beetje te vergelijken met de block functie in Outlook express.
Het heeft geen heuristische functie in zijn antispam.

Wat je kunt doen indien je het programma gecombineerd wil hebben met outlook express is Spam inspector gebruiken. Dit is in wezen een plug-in van Oulook express en dus geintegreerd in Outlook express.
Je kunt het gratis uitproberen hier:
http://www.giantcompany.com/(oqmih455qzqdzl55wfw0l055)/download.aspx

Maar je kunt ook een programma gebruiken die op de achtergrond draait als je Outlook express aan hebt staan. Het heet Spampal en is gratis:
Het is van Hier te downloaden:
http://www.spampal.org/
Bij mij werkte dit programma niet, maar misschien heb jij meer geluk ermee.

En verder kun je K9 antispam proberen. Dieis hier te downloaden:
http://www.keir.net/k9.html
Deze is ook gratis.
Helaas zorgde dit programma ervoor dat mijn Outlook express ging crashen als ik mail wilde ophalen, maar misschien heb jij er meer geluk mee.

Trouwens, Symantec heeft nu ook een aparte programma die Norton antispam heet. Hij is hier te krijgen:

http://www.symantecstore.com/dr/sat...&xid=27674&DSP=&CUR=840&PGRP=0&CACHE_ID=71023
Hier staat ook bij: "Integrates with Microsoft Outlook, Microsoft Outlook Express, and Eudora by adding spam-fighting functions to their toolbars." Met andere woorden hij is ook geintegreerd in outlook express.
Het leuke hiervan is dat je via liveupdate de nieuwste spamdefinities krijgt.
Deze is helaas niet gratis.

Succes.

Laatst bewerkt:
Hoi Saldos,

Thanks voor je advies maar zoals je in in mijn vraag kunt lezen gebruik ik MsOutlook.

Spamfighter voldoet idd niet en geeft runtime fouten.

K9 gaf ook bij mij problemen

je reactie over Spampal wekt ook geen vertrouwen.

Norton vindt ik nogal prijzig eerlijk gezegd

De nieuwe versie4 van spaminspector, www.giantcompany.com , kan zich in outlookexpress en oulook integreren en draaid op de achtergrond mee in de systray.

Zelf erg tevreden over. Enige nadeel wat ik eraan ondervind is dat ik niet kan bounchen op mijn hotmail adressen.
Verder top proggie!

staat erop! ff een paar weekjes proefdraaien.

Thanks

Geplaatst door woutrora
staat erop! ff een paar weekjes proefdraaien.

Thanks

Die Spam inspector had ik je toch ook als eerste keus aangeraden in mijn bericht woutrora ? :confused:
Had je daar dan overheen gelezen ?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door saldos

Die Spam inspector had ik je toch ook als eerste keus aangeraden in mijn bericht woutrora ? :confused:
Had je daar dan overheen gelezen ?

Nou nee Saldos daar had ik zeker niet overheen gelezen.
Je schreef dus:
Dit is in wezen een plug-in van Oulook express en dus geintegreerd in Outlook express
en daarom heb ik niet verder gekeken.

Temtation omschreef deze filter als:
kan zich in outlookexpress en oulook integreren
daarop ben ik gegaan, omdat hij MsOutlook erbij vermelde snap je?

Bedankt Saldos!!!

99.99% van alle programma's die je in Outlook express kunt gebruiken kun je ook voor Microsoft outlook gebruiken hoor omdat outlook express en microsoft outlook dezelfde technologie gebruiken Woutera.
Maar goed, ik zal wat specifieker zijn de volgende keer :)

@Saldos
v3 van spaminspector was nog niet universeel, die was enkel voor OE of voor MSoutlook, beide waren apparte proggies en voor beide moest je een licentie kopen.

Nu met v4 is ie voor beide te gebruiken, zelfs ook voor Inredimail, Eudora en IE.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan