spamfilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Berichten
839
hallo , als ik bij een provider een domeinnaam aanvraag krijg ik altijd de optie spamfilter of niet.
nu neem ik aan dat
1. een filter is voor de emailaccount info@gekozendomeinnaam.nl
is dat zo?

2. als dat zo is, maar je plaatst de mailserver gegevens in outlook express, zodat je ook daar je post kunt binnenhalen, word je toch al beschermd door de bescherming van je provider en je eventuele eigen bescherming op je pc?
of zie ik dat helemaal verkeerd. ik bedoel: op info@gekozendomeinnaam.nl
mag dat een hoop spam binnenkomen als je het via Webmail bekijkt, maar wat is het probleem als je dat niet doet en de post binnenhaalt via outlook? dan zorgen je eigen filters en die van de provider toch wel voor spamcontrole, of mis ik ergens de clou?
 
aanname 1 is onjuist. Het filter werkt altijd op domeinniveau en niet op losse emailadressen.

aanname 2 is ook onjuist. als je je mail van je eigen domein binnen haalt gaat deze niet via het emailsysteem van je provider en wordt dus niet gefilterd. je bent dan overgeleverd aan je eigen spamfilter op je pc.

verder zie je als je een domein spamfilter hebt hetzelfde in webmail als in outlook.


de clou van dit verhaal zit in de eenvoud van beheer. voor 1 gebruiker maakt het niet veel uit of je filter op de server staat of op je pc. maar wat als je 50 gebruikers hebt? dan moet je bij iedereen zorgen dat er het juiste filter draait. kun je beter op domeinniveau regelen toch?
 
1. inderdaad

2. kort door de bocht gezegd wel. alleen als het extra geld kost dan kun je wellicht nog kiezen voor een ander filter. neem in dat geval spamexperts.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan