Spanning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanjer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2001
Is het nadelig voor een pc als je nadat je hem afgesloten hebt de stekker er uit haalt,want een pc gebruikt nog 40W als hij afgesloten is.
Bedankt.

Een pc die uitstaat verbruikt echt niet 40 watt hoor. Je hebt misschien wel een spannings lampje wat brand op het moederbord maar 40 watt haalt deze lang niet. En nee, het is niet schadelijk om de stekker eruit te halen.

Ik heb apparaatje dat het verbruik van alle huisapparatuur kan meten en deze geeft nauwkeurig het vermogen aan wat op de verbruikers staat.En deze geeft toch echt aan dat de 3 computers in huis +/- 40W gebruiken als deze uit staan.

Nu zeg je dat het 3 computers zijn. Dat is alweer heel wat anders dan in je openings post. Maar ze verbruiken inderdaad nog wat als er spanning op staat.

Ik bedoel wel 40W stuk hoor.Ik vind dat niet niets om dag en nacht aan te laten staan.

40 Watt is wel erg veel maar dat kan aan de kwaliteit voeding liggen. Weet je zeker dat de PC dan uit is en niet in de slaapstand?

Als de PC echt uit staat kan er ong. 10 Watt worden verbruikt (lekstroom en stroom voor een paar circuits op het moederbord).

Sorry

Sorry dat ik niet gereageerd heb,maar ik kreeg geen bericht in mijn email.De computers staan echt uit.Het is een verrassend hoog verbruik en ik ga ze daarom toch maar allemaal over een schakelaar zetten.
Bedankt voor je reactie.
Groetjes
Kanjer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan