Spanningswaarde ok?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Raj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Raj

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2004
Ik heb een screenprint gemaakt van de spanningswaarde van mijn voeding. Is deze in orde? Het valt mij op dat de -12V nogal laag staat. Graag advies.

Bijlagen

• spanningswaarde.jpg
    spanningswaarde.jpg
    27,7 KB · Weergaven: 47
wie maakt die spannings waarde...dus welk progje gebruik jij daarvoor.

Werkt de PC goed? Dan geen zorgen maken.... waarschijnlijk wordt de sensor niet goed herkent of geinterpreteerd.... werkt de PC niet goed.... dan zou ik naar een andere voeding gaan zoeken.... niet om die -12, maar vooral om de +12 en de +5 [vooral de +12 is akelig hoog en die stuurt de motortjes van harddisks en cd/dvd drives.... en soms hebben die zelf ook een powerregulator, maar die vinden het niet leuk als ze teveel moeten "trimmen"... dan worden ze erg warm]

Als je een multimeter hebt kun je ook even zelf controleren in de kast of deze waarden kloppen......

De PC werkt gewoon goed. Maar ik heb wel 'ns verhalen gehoord dat een slechte voeding de hardware kan beschadigen en dat wil ik liever voor zijn.

Zeker kan een defecte voeding hardware beschadigen... vooral de CPU core kan slecht tegen "overspanning" ..... gelukkig zitten er op het moederboard nog wat regulators die de boel in de gaten houden..... Maar zoals gezegd..... met een multimeter van € 3,95 bij de bouwmarkt kun je het zelf even allemaal op de powerstekker van het moederboard nalopen..... de +5 en +12 kun je ook op een stekkertje van je diskdrive meten........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan