Spatie aan einde nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leika

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2018
Beste forumleden,

Ik probeer een integer via VBA rechts uitgelijnd in een cell te krijgen maar omdat deze nu tegen de rand plakt wil ik een spatie forceren.

Code:
Dim x as Integer
x = 15
Range("A1").value = x & " "

Mijn waarde blijft tegen de rechter rand plakken :confused:

Dank om dit te lezen
Leika

Een integer kan nooit een spatie bevatten.

Die spatie zal Excel automatisch weer verwijderen omdat er buiten het getal niets staat. Je kan het als tekst wegschrijven door er een ' voor te zetten, maar dan wordt het links uitgelijnd.

Code:
Range("A1").Value = "'" & x

Dank u heren,

Heb het uiteindelijk zo opgelost, kan ik de spatie rechts mooi afstellen.

Code:
Range("E10").Offset(x - 1, 0).NumberFormat = "General"" """
Range("E10").Offset(x - 1, 0) = x

Nog bedankt! :thumb:
Leika

Waarom doe je dat niet gewoon met de celeigenschappen? Lijkt mij een stuk eenvoudiger.

Dag OctaFish

Klopt, maar in mijn geval is dat niet eenvoudiger omdat VBA bepaalde cellen volledig moet opruimen.
Betekent dat ik dan telkens manueel de eigenschappen weer moet gaan instellen.

Alvast bedankt om mee te denken! :thumb:

‘Volledig opruimen’? Een lege cel kun je zo’n beetje elke opmaak meegeven die je wilt zonder dat het je werkblad beïnvloed. In dit geval maakt het niet uit of je een opmaak in een kolom zet of niet, een lege cel blijft een lege cel. Denk je niet veel te moeilijk?

Hallo OctaFish

Met opruimen bedoel ik DELETE - SHIFT... -> de cellen schuiven op met de opmaak van de andere... naar waar mijn cel met opmaak gaat weet ik niet.
Ik kan natuurlijk mijn volledig werkblad voorzien van spatie via de eigenschappen maar dan kom ik weer in de problemen met andere opmaak.
Zal eens nadenken hoe ik in mijn situatie die DELETE - SHIFT kan vervangen (er worden constant cellen toegevoegd en verwijderd).
Bedankt nog!

Bijlage moet dit verduidelijken

Bekijk bijlage 333094

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan