• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

spatie in get aln ota tie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
:-)
Wie kan mij vertellen hoe ik een letter-cijfercombinatie automatisch voorzie van een spatie zodra ik het in een cel typ.
Met een getallenreeks is er geen probleem, het komt er met getalnotatie ### ###### of 000 000000 uit te zien als 123 456789. Wanneer ik er echter één of meer letters bij intyp (bijv abc123456) vervalt de gewenste spatie (abc 123456).

Dat kan hoor... je moet daarvoor een opmaak instellen.

Hier een paar stappen:

1. Selecteer de cellen waarin je wilt dat deze opmaak geldt en klik op de rechtermuisknop.
2. Kies "celeigenschappen"
3. Kies "aangepast"
4. Type nu in de opdrachtbalk ###" "### voor een weergave als 111 222

De hekjes (#) staan voor getallen, de aanhalingstekens (") staan voor de tekst welke je aan de notatie wilt toevoegen. In dit geval dus een spatie.

Om bijvoorbeeld 1.200,00m² weer te geven gebruik je dus #.###,##"m²"

Hopelijk ben je hiermee geholpen. Let wel even op dat dit dus geen standaard opmaak wordt. Alleen in het document waarin je deze opmaakt creeert, blijft hij bestaan.

Dit kunstje werkt helaas alleen maar bij getallen. Zoals je ziet kan je kan wel text forceren, maar deze maakt geen deel uit van de getalnotatie. Wat je zou kunnen doen is een extra kolom links van de getallenreeks plaatsen en het geheel eventueel in een kolom rechts van de getalnotatie samenvoegen.

Stel je even voor:

cel A1 = abc
cel A2 = 111 222
cel A3 = formule: =tekst.samenvoegen(a1;" ";a2)

de tekst in cel A3 wordt dan "abc 111 222"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan