Spatie oorzaak fout in $_POST?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin_ingen

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
Ik ben bezig met het upload gedeelte van mijn fotoalbum en kwam op het volgende. Ik gebruik als album naam "dd-mm-yyyy :: albumnaam".
Een voorbeeld is dus: "01-02-2006 :: ApresSki"

Nu pakt hij deze vanuit scandir perfect en dan zet ik ze in een form doormiddel van een input select. Dit gaat goed, maar op het moment dat ik een foto upload pakt dat ding niet als album naam:"01-02-2006 :: ApresSki" maar "01-02-2006" .

Ik denk dat het aan de spatie ligt maar hoe kan ik dit omzeilen?

stukje code posten natuurlijk? Zo kunnen we niks doen
En weet je zeker dat je wel een titel aan het album hebt gegeven en dat die goed word doorgegeven en opgeslagen?

Ik heb alle namen ed 88 keer gecontroleerd. andere variabele meegegeven en dit deed hij wel. het lag dus overduidelijk aan de spaties. Ik denk dat JPeetje wel gelijk heeft maar ik heb het opgelost door onderscores te gebruiken.

Toch bedankt

kevin_ingen zei:
Ik denk dat JPeetje wel gelijk heeft maar ik heb het opgelost door onderscores te gebruiken.
Leuk, nu staan er underscores in de naam van het album. Dat staat toch ook voor geen meter ? :confused:

Ja dit meer voor de format. In de manager zijn underscores niet zo erg. Daar kan ik ze ook nog aanpassen als ik wil maar in de weergave voor gebruikers substring ik de datum zet ik er een spatie en :: en weer een spatie neer en daarna vanaf plaats x tot het einde dus dan krijg ik netjes 'dd-mm-yy :: naam' het is een omweg maar het moet maar en ik heb het nu toch al allemaal aangepast.

kevin_ingen zei:
Ja dit meer voor de format. In de manager zijn underscores niet zo erg. het is een omweg maar het moet maar en ik heb het nu toch al allemaal aangepast.
Allemaal ? Was 't zoveel werk dan ? Misschien moet je dan eens overwegen om je code anders op te gaan zetten, zodat je dergelijke aanpassingen maar op één plek hoeft te doen :)

En zoveel werk was mijn oplossing echt niet, bestand openen met die HTML en er twee quotjes bij plaatsen :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan