• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Spatie`s excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbox360

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Hoi,
ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing maar die ik zoek kan ik niet zo goed vinden
misschien dat iemand mijn hier kan helpen
ik wil tekst naar kolommen gebruiken maar het goed met EEN SPATIE maar met drie wordt het moeilijk

Ringbaan West 170 01 31
als ik deze regel gebruik met tekst naar kolommmen doe hij
Ringbaan_West_170_01_31
maar mijn bedoeling is eigenlijk
Ringbaan west_170_01_31

is er misschien iemand die hier een oplossing voor heeft
ik heb er een voorbeeld bij gehangen
Alvast toppie

Bijlagen

Dit heeft niets met Feedback voor Helpmij.nl te maken, daarom uit die sectie verplaatst naar de Excel sectie. Hier kijken de mensen die zich met Excel bezig houden.

Als het eerste deel altijd begint met letters en pas daarna wordt gevolgd door cijfers kun je de tekst eerst splitsen mbv twee formules (zie ook bijlage): in kolom B deel 1 met de letters en in kolom C deel 2 met de cijfers. In kolom D kun je vervolgens de resultaten van kolom C plakken als waarden en obv de spatie splitsen met behulp van 'tekst naar kolommen'.

Let op!: Dit werkt NIET als het eerste deel niet volledig uit letters bestaat maar ook uit cijfers: bijvoorbeeld:
1ste Ringbaan West 170 01 31
Ringbaan 3 West 170 01 31
etc.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Super werkt perfect :shocked:

Hartstikke bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Op deze manier

Hoi,
kan het niet meer vinden om een nieuwe vraag te stellen dus probeer ik het zo
ik ben in een excel bestand de kilometers, motor uren en brandstof van voertuigen per jaar in beeld aan het brengen
een of ander manier zie ik in cel D11 niet de brandstof verbruik.
ik gebruik de zelfde formule als C11...
Zie ik misschien iets over het hoofd?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan