Spatie/ uitlijnen opsomming in htmlbody

Status
Niet open voor verdere reacties.

luibak

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Beste forum gebruikers,

Ik heb mede met jullie hulp een uitgebreide code gemaakt voor het automatisch opstellen van emails.
Nu is het zo dat ik in deze email een opsomming heb.(ik heb even een trukje uitgehaald om hier het gewenst resulaat te tonen)
Het gedeelte wat onderstreept is moet dus de tussen ruimte worden.

iets:jajajajajajajajajajajajajajajeen woordje
nog iets wat veel langer is:jajaeen document

Hoe kan ik dat in de deze code verwerken. Spatie en tabs werken niet

Code:
.HTMLbody ="<b>" & "<font size='4'>" & "· " & "</font>" & "</B>" & "iets:                " & Sheets("eenwerkblad").Range("B3").Value & "<BR>" & _
            "<b>" & "<font size='4'>" & "· " & "</font>" & "</B>" & "nog iets:          " & Sheets("een werkblad").Range("B5).value & "<br>" & _

Het resulataat van deze code ziet er zo uit

• iets: een waarde
• nog iets: een andere waarde

Hoe kan ik er voorzorgen dat het resulaat van de verwijzing onder elkaar komen te zijn

Alvast bedankt

De tags <PRE> en </PRE> rond de tekst zetten kan al helpen.

Misschien iets in deze richting door gebruik te maken van Space.
Code:
Sub tst()
    MsgBox "Iets:" & Space(11) & "luibak" & vbLf & "Nog iets:" & Space(2) & "luibak"
End Sub

Bedankt voor jullie inpout maar helaas werken ze niet.
Ik kan de code sub tst() blabla end sub ook niet verkerken in de HTMLbody.
Ik heb ook de code Space geprobeerd in de tekst alleen maar daar werkte die ook niet.

Nu ga ik het probleem maar omzeilen via het plaatsen van de tekst in een excel cel.
Ik had juist mooi gevonden als ik alles in VBA kon zetten helaas kan dit dus niet.

Het kan dus wel.
Code:
.HTMLbody = "<table width=""20%""><tr><td>" & "<b>" & "<font size='4'>" & "· " & "</font>" & "</B>" & "iets:" & _
                     "</td><td>" & Sheets("Blad1").Range("B3").Value & "</td></tr>" & _
            "<tr><td>" & "<b>" & "<font size='4'>" & "· " & "</font>" & "</B>" & "nog iets:" & _
                    "</td><td>" & Sheets("Blad1").Range("B5").Value & "</td></tr></table>"

Onwijs bedankt Rudi,

Ik ben hem nu aan het verwerken in mijn code het wordt wel een tabel maar dat maakt niet uit.

Misschien ben ik nu wel heel zeikerd maar de tekst in de uitkomst is in calbria en de rest van mijn mail is in arial.
Ik heb algeprobeerd dit aan te passen door tabel face = 'arial' bij tabel te zetten maar dit lukte ook niet en als ik het in de code zelf ging plaatsen verdwenen er stukje tekst. Is hier een makklijke oplossing voor?
Alvast bedankt

wat dacht je van:

"<font size='4' name=arial>"

SNB ik heb dat geprobeerd zowel in <tabel> te zetten en bij de tekst zelf maar dan werd een gedeelte niet meer neer gezet dus ik dacht misschien kan je wel <tabel font face = 'aria'l> doen maar dit werkte dus ook niet. In elk geval nog bednakt voor eht mee denken.

"<table width=""20%""><font face=""Arial""><tr><td>" & "<b>" & "<font size='4'>" & "· " & "</font>" & "</B>" & "iets:" & _
"</td><td>" & Sheets("Blad1").Range("B3").Value & "</td></tr>" & _
"<tr><td>" & "<b>" & "<font size='4'>" & "· " & "</font>" & "</B>" & "nog iets:" & _
"</td><td>" & Sheets("Blad1").Range("B5").Value & "</td></tr></font></table>"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan