• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Spatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abyss
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Ik heb 2500 rijen in mijn sheet. in een aantal cellen in 1 kolom staan gegevens met een spatie voor de text. Hoe kan ik die spatie in 1x verwijderen

Om ze 1voor 1 te veranderen is niet te doen. is er geen macrotje ofzo. die dat kan.:(

Hangt er vanaf wat er allemaal nog meer staat in kolom 1 (in de cellen van kolom 1)
Als daar verder geen andere spaties in voorkomen (dus alle cellen in kolom 1 bevatten alleen maar een spatie en da's die aan het begin) dan is de oplossing heel simpel:

klik boven kolom 1, zodat de hele kolom "blauw" wordt. Ga naar "bewerken" en dan naar "vervangen" en type in het "zoek" vak slechts een spatie en in het vak "vervangen" niets.

......maar ik ben bang -uit je vraag te begrijpen- dat er meerdere WEL juiste spaties in kolom 1 voorkomen. Dan heb je mogelijk een probleem en moet je even wachten of een echte Exceldeskundige een oplossing weet.

Laatst bewerkt:
Ik heb het inmiddels via Access opgelost.

Tip voor andere
kopieer heel de kolom naar access. Vervolgens- bewerken-vervangen-"hier een spatie geven" vervangen door "spatie verwijderen" Waar: begin van veld.

En klaar

was idd. al bang dat het om

Waar: begin van veld

zou gaan waar je probleem zou komen te zitten...............

Mooi dat het is opgelost.

Toch bedankt voor je snelle reactie:) :thumb:

Ok, graag gedaan.
Uit jouw gevonden oplossing maak ik op dat je genoeg kennis van Excel (Office applicaties) hebt, zodat mijn suggestie een soort van "open deur intrappen" was, die oplossing kende je al (als zijnde niet toereikend voor jouw specifieke probleem met nog meer spaties in de cellen van kolom 1)? Het resultaat zou desastreus zijn geweest als je naar een enkele spatie zou hebben laten zoeken :D

Laatst bewerkt:
Ik weet aardig wat van Excel af. ik gebruik veel tekstsamenvoegen en dat soort dingen. Over het algemeen werk ik bijna niet met Excel.

In de betreffende kolom staan formules (mijn formules geen Excel ) die d.m.v. ( ) worden gescheiden. Zo weet ik bij het samen voegen van tekst waar de scheiding is. Nu is er blijkbaar met het samenvoegen o.i.d iets niet goed gegaan en staan er hier en daar spatie's voor het eerste ( in de cel. ik heb soms meerdere ( en meerdere ) in een cel. ik kon dus ook niet zoeken op "spatie (" daar zijn er inderdaad een heel aantal van die wel met een spatie moeten zijn.

Maar nu is het toch gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan