spatieblak geeft dubbelespatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
wanneer ik binnen een document een spatie geef, dan komt er tussen de woorden een dubbele ruimte te staan; iemand enig idee hoe dat kan? Ik heb al geprobeerd te plakken zonder opmaam of de opmaak gekopieerd van een ander stuk tekst, maar die pogingen verhelpen het probleem niet.

voorbeeld staat hier:

http://yfrog.com/6gwordyj

alvast bedankt

dat kan je instellen in word zelf,,,
alleen weet ik niet hoe :o
als je een beetje rond zoekt kom je er vanzelf :D

dat kan je instellen in word zelf,,,
alleen weet ik niet hoe :o
als je een beetje rond zoekt kom je er vanzelf :D

Neen, daarom ook mijn vraag hier. Ik vind het niet.

btw, ik gebruik office 2010 NL versie

Je hebt niet toevallig de uitlijning op Uitvullen staan? Of een Autocorrectie waarin één spatie vervangen wordt door een Em-spatie, of een dubbele spatie? Kun je checken met <Ctrl>+<SHift>+<*>, zodat je de tekens beter kunt herkennen.

Je hebt niet toevallig de uitlijning op Uitvullen staan? Of een Autocorrectie waarin één spatie vervangen wordt door een Em-spatie, of een dubbele spatie? Kun je checken met <Ctrl>+<SHift>+<*>, zodat je de tekens beter kunt herkennen.

met ctrl + shift + * zie ik niets vreemds. ik moet wel zeggen dat ik niet goed ben in opmaak binnen word; ik zit altijd te "klooien" daarmee.

Toevallig daar gisteren ook tegenaan gelopen.
Volgens mij is het lettertype afhankelijk.
Bij mij deed het fenomeen zich voor met lettertype Verdana. Na het lettertype gewijzigd te hebben in Arial, waren de spaties even groot.

Ik heb het gevonden. Bij alinea, inspringen en afstand moet je algemeen±uitlijnen op links zetten. Deze stond op uitvullen.

En dan te bedenken dat ik al op 26 oktober heb aangegeven dat je waarschijnlijk de uitlijning op <Uitvullen> had staan.....

klopt, maar ik heb de pc geherinstalleerd naar NL W7 met NL office2010. Het gezeur begon toen opnieuw en zodoende dat ik het nu wel vond. In eerste instantie gebruikte ik de engelse office en daar heb ik het niet gevonden,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan