Spaties in naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drummer01

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2023
Goedemiddag,

Ik heb een kort vraagje (althans dat denk ik), Ik heb de volgende regel om ervoor te zorgen dat de voornaam - tussenvoegsel - en achternaam die in de tabel als 3 aparte kolommen vermeld staan achter elkaar te plaatsen in een formulier veld.

SELECT [Deelnemers Query].[lidID], [Deelnemers Query].[Voornaam] & [Deelnemers Query].[Tussenvoegsel] & [Deelnemers Query].[Achternaam] FROM [Deelnemers Query] ORDER BY [lidID];

Echter geeft dit als resultaat dat bijvoorbeeld Piet van der Puk wordt weergegeven als Pietvan derPuk. Hoe krijg ik spaties tussen de voornaam en tussenvoegsel en achternaam? Ik heb bijvoorbeeld ook &""& en & "" & al geprobeerd maar dat geeft niet het gewenste resultaat.

Iemand een tip?

Alvast bedankt

Zo:
Code:
SELECT lidID, Voornaam & " " & Tussenvoegsel + " " Achternaam As Naam
FROM [Deelnemers Query] ORDER BY [lidID
Alleen "" doet natuurlijk niks, want dat is een lege string. Er moet wel een spatie tussen, dus " ". Mijn oplossing heeft achter Tussenvoegsel een + en geen &. Hiermee bereik je dat het veld tussenvoegsel en de volgende spatie niet gebruikt wordt als dat veld leeg is. Je wilt natuurlijk geen twee spaties zien bij Jan Klaasen, maar gewoon Jan Klaassen.

En probeer spaties te vermijden in veldnamen en ook in objectnamen. Waarom niet qDeelnemers?

Sorry beiden, geeft helaas niet het gewenste resultaat. Beide opties geprobeerd.

Ik was een ampersandje vergeten.
Code:
SELECT lidID, Voornaam & " " & Tussenvoegsel + " " & Achternaam As Naam
FROM [Deelnemers Query] ORDER BY [lidID
Overigens verwacht ik wel van een Access gebruiker dat die dit soort 'foutjes' kan zien en herstellen :).

Hallo Octafish, sorry die had ik zelf ook over het hoofd gezien, maar ik vergeef je de ]; aan het eind bij [lidID :-).
Maar bedankt het werkt nu. Top, thanks.

Groetjes

Rechte haken moet je sowieso niet gebruiken, daarom had ik ze weggehaald. Op die ene na dus :).
Zo dus:
Code:
SELECT lidID, Voornaam & " " & Tussenvoegsel + " " & Achternaam As Naam
FROM [Deelnemers Query] ORDER BY Achternaam

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan