• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Spaties Verwijderen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinemaster

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2012
Ik weet hoe je spaties kan verwijderen, zie onderstaande Quote.

Maar is er ook een makkelijkere manier om een geheel tabblad te ontdoen van spaties (behalve tussen de woorden uiteraard).
Mijn bestand heeft namelijk ruim 15 kolommen en komt wekelijks terug.

Zo zou het kunnen.

Maak een nieuwe lege kolom er naast.
Zet daar de formule: =Spaties.wissen(A1) in, en doorvoeren zover als nodig.
Selecteer de gehele kolom → kopiëren → kolom geselecteerd houden → plakken speciaal → waarden.
Verwijder daarna de kolom met spaties.

PS. voordat ik wederom onterecht commentaar krijg; ik weet dat hier al tig topics over zijn, maar ik moest een nieuwe aanmaken.

Je moest geen nieuwe maken, je moest een eigen vraag maken i.p.v. mee te liften in iemand anders zijn topic. Wat dat onterecht betreft, het staat in de huisregels waarmee je akkoord bent gegaan tijdens je aanmelding. Dus er is niets onterechts aan, het is het volgen van de huisregels.

Als je dit elke week nodig hebt zijn de Asap Utilities een waardige optie.
Gratis voor NIET commerciëel gebruik en vele nuttige opties, waaronder deze om spaties te verwijderen.

http://www.asap-utilities.com/

Macrootje:
Code:
Sub snb()
  For Each cl In UsedRange.SpecialCells(2)
    cl.Value = Application.Trim(cl.Value)
  Next
End Sub

@Cobbe: Dank u, het lijkt me een handige website! (ontopic)
Ik zet het topic voorlopig op afgerond!!

@(offtopic)Huip: HUH??
Stuur me anders een pm als je een probleem met me hebt. Is het omdat ik blank ben?

Ik stel een extra vraag in een topic, waarbij ik ontopic blijf.
Vervolgens wis jij mijn vraag en zeg je: "dit mag niet in iemand anders zijn topic"

Dan maak ik een nieuwe topic en heb je weer commentaar.
Overigens kreeg ik de vorige keer 'onterecht' commentaar op 'mijn' topic, wat heeft dit met jou te maken.
Je hebt toen niet eens iets (nuttigs) gepost.

Kusje

Nogmaals bedankt, ik ga dit even testen!!

Macro wilde niet werken, waarschijnlijk gaat er iets fout met de 'each cl in usedrange.'

Wel bedacht dat ik het excel kan opslaan als .csv.
Dit maakt het simpeler omdat ik dan maar 1 kolom hoef aan te passen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan