• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Spaties verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bobheid

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Dag,

na een datadump te hebben gemaakt uit een ERP, loop ik tegen het volgende probleem aan. De waarden in de cellen worden opgevolgd door spaties. Daarnaast zijn de waarden ook niet even lang waardoor functies als rechts(...) niet werken.

Iemand die mij kan vertellen hoe ik de waarden exclusief spaties kan destilleren?

mvgr,

Bob Schalk

Met formule spaties.wissen()

Dit probleem heb ik ook zovaak met data

Succes ermee

Zonder formule.... Gewoon met Ctrl+H (zoek en vervang). Selecteer je kolom met waardes, doe Ctrl+H, tik een spatie in in het zoekvak en laat het vervangvak helemaal leeg. Klik op OK en al je spaties zijn verdwenen.

Groet, Leo

Alleen dan zijn de spaties tussen voor en achternaam ook verdwenen. Maar inderdaad is dat ook een goede oplossing.

Groet,
Geoffrey

Ah... Ik dacht dat het hier om getallen ging (dus 1 getal omringd door spaties in 1 cel). Maar inderdaad, met een door spaties gescheiden naam ontstaat er een probleem.

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan