Speaker is juist ziekenwagen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

clutens

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2003
Hallo,

zit met een raar probleem.

Mijn PC doet raar tegenwoordig.
Het is nu al drie keer dat mijn PC gewoon uitvalt als ik een spelleke aan het spelen ben. De ene keer na 10 minuten de andere keer na 30 minuten. Nadat hij uitvalt, gewoon power down, zonder afsluitscherm of iets. Begint mijn interne speaker te loeien als een sirene van een ziekenwagen, wel niet zo luid natuurlijK.
Hierna moet ik altijd de stekker uittrekken dat mijn computer kan ontladen. De reset en de power dosn toets werken dan niet meer. Dan hoort ge die sirene minderen en als condensators helemaal ontladen zijn dan kan ik terug rebooten.

Heb de memtest86 al gedaan, geen enkele error.
Sysoft sandra erop gezet, temperatuur van processor is 37°. Zelfs na 2 uur zwaar doorblazen op PC.

Clutens

Kan het misschien zijn dat je voeding op zijn eind loopt?

Andere optie is dat je videokaart oververhit raakt of vastloopt.

Voor het sirenegeluid heb ik geen idee. Op zich nuttig want je wordt in ieder geval gewaarschuwd wanneer het niet goed gaat.

Wat zijn de gegevens van de pc? (merk/type)

Misschien dat je videokaart oververhit raakt.

Voeding is van in augustus. 350 w voeding, da zou toch ni mogen....

PC is ook niet overklokt.

Windows 2000,
apacer ram.
AMD 2.5 Barton.
Abit NF7S moederbord.

Video kaart is niet overhit want die kon ik toen vast nemen. Case is zeer goed gekoeld.

Zal deze avond de rest van de gegevens doorgeven als ik thuis ben.

Laatst bewerkt:
Mogelijk dat een van je ventilatoren vastslaat en dat de computer zichzelf veiligheidshalve uitschakeld.

Hed die test ook gedaan.
Voeding ventilator CPU losgetrokken.
Normaal moet hij dan error geven maar deed gij niet.

Het is echt zoeken naar speld in Hooiberg maar kzijn zeer nieuwschierig naar de oplossing.

Zit er op je videokaart ook een ventilator.

Ben een weekje weggeweest maarna trial en error heb ik vidoekaart randapparatuur(usbda ge op MB moet steken) en HD, Floppy en Cdrom kunnen uitsluiten.
Blijft er nog MB en CPU over.
zijn er tooltje waarmee ik dit kan testen.
Heb geen OS want ik geraak er niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan