srpchulp
Verenigingslid
- Lid geworden
- 16 jun 2009
Hallo,
ik heb een TV van LG, type LF49, waarvan ik het geluid wat blikkerig vind.
Nu dacht ik dat op te lossen door er een speaker op aan te sluiten.
Maar dat lijkt een probleem bij zo'n moderne TV.
Als ik naar de setup ga zie ik dat voor een externe speakeraansluiting er alleen een HDMI ARC of een Optical Digital Audio Out mogelijkheid zijn.
Maar de speaker(s) die ik heb hebben een ouderwetse analoge aansluiting (gewoon twee koperdraadjes aan een stekkertje).
Het zou toch mogelijk moeten zijn om die op een of andere manier aan te sluiten zonder gelijk een media-centre (op hoe zo'n ding mag heten) van tig euro aan te schaffen.
Gewoon een adapter-kabeltje, dacht ik in mijn onschuld.
Ik heb al heel wat rond gegoogeld, maar daar ik meer verstand heb van PC's dan van audio-zaken zie ik door de bomen het bos niet meer. Als je dacht dat alleen de computer-boys in afkortingen praten....
Wie heeft een eenvoudige oplossing?
ik heb een TV van LG, type LF49, waarvan ik het geluid wat blikkerig vind.
Nu dacht ik dat op te lossen door er een speaker op aan te sluiten.
Maar dat lijkt een probleem bij zo'n moderne TV.
Als ik naar de setup ga zie ik dat voor een externe speakeraansluiting er alleen een HDMI ARC of een Optical Digital Audio Out mogelijkheid zijn.
Maar de speaker(s) die ik heb hebben een ouderwetse analoge aansluiting (gewoon twee koperdraadjes aan een stekkertje).
Het zou toch mogelijk moeten zijn om die op een of andere manier aan te sluiten zonder gelijk een media-centre (op hoe zo'n ding mag heten) van tig euro aan te schaffen.
Gewoon een adapter-kabeltje, dacht ik in mijn onschuld.
Ik heb al heel wat rond gegoogeld, maar daar ik meer verstand heb van PC's dan van audio-zaken zie ik door de bomen het bos niet meer. Als je dacht dat alleen de computer-boys in afkortingen praten....
Wie heeft een eenvoudige oplossing?