Speakerbox aansluiten op LF49 TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Hallo,

ik heb een TV van LG, type LF49, waarvan ik het geluid wat blikkerig vind.

Nu dacht ik dat op te lossen door er een speaker op aan te sluiten.
Maar dat lijkt een probleem bij zo'n moderne TV.

Als ik naar de setup ga zie ik dat voor een externe speakeraansluiting er alleen een HDMI ARC of een Optical Digital Audio Out mogelijkheid zijn.
Maar de speaker(s) die ik heb hebben een ouderwetse analoge aansluiting (gewoon twee koperdraadjes aan een stekkertje).
Het zou toch mogelijk moeten zijn om die op een of andere manier aan te sluiten zonder gelijk een media-centre (op hoe zo'n ding mag heten) van tig euro aan te schaffen.
Gewoon een adapter-kabeltje, dacht ik in mijn onschuld.

Ik heb al heel wat rond gegoogeld, maar daar ik meer verstand heb van PC's dan van audio-zaken zie ik door de bomen het bos niet meer. Als je dacht dat alleen de computer-boys in afkortingen praten....

Wie heeft een eenvoudige oplossing?

Zal vast ook wel een 3,5mm hoofdtelefoon jack op zitten?
Kun je dan alleen actieve speakers op zetten.

Overigens kun je niet zomaar speakers aan een TV hangen zonder tussenkomst van een versterker.

Is het geen 49LF?

Meeste TV's hebben ook een equalizer om het geluid wat aan te passen, die LED TV speakers zijn erg minimalistisch en de hoge tonen te hard en de lage te zacht.

Tip.....
http://www.lg.com/us/home-audio/lg-LAS751M-wireless-sound-bar

Laatst bewerkt:
Ik heb even op de aankoopbon gekeken; het is een 28LF491V.AEU

Voor zover ik kan zien is er een koptelefoonaansluiting.

Bijgaand het aansluitschema dat meegeleverd is.Bekijk bijlage img013.pdf

Het LG audioapparaat kan worden verbonden via een optische digitale poort of HDMI-ARC-poort.
Dit staat in het manual.

Er kunnen sowieso geen passieve speakers aangehangen worden, alleen iets met een versterker en alleen aan de HDMI-arc poort of optische.
De 3,5mm jack is voor service doeleinden.

Maar is er dan wellicht een simpel versterkertje of zoiets dat aan de HDMI Arc-uitgang gehangen kan worden met als output analoog audio?

Zou naar een soundbar gaan kijken met zo'n ingang, die kun je stand by laten en gaat aan als je de tv aanzet.

Versterkers met die ingang zullen er ook wel zijn maar dan wordt het onhandig allemaal.
Wat is het merk en type van de speakers?

Het is een low budget Philips speaker set, maar alles klinkt volgens mij beter dan de speakers die standaard in de tv zitten.
Hoorde bij een Philips mediacentre, maar die box is kaduk. Heb dus alleen de speakers over.

Tja, dan zal het wel zo'n soundbar worden.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan