Speakerprobleem logitech Z-2300

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bermuda

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Hoihoi,

Toen ik voor het eerst de Z-2300 binnen kreeg en hem boven aansloot op mijn laptop deed hij het perfect. Naarmate ik hem langer gebruikte kwamen er af en toe harde brom/zoem tonen uit. Nu, als ik het kabeltje in m'n laptop plug komt er een luide zoemtoon vanaf die blijft aanhouden totdat ik er een beetje mee ga spelen zodat hij het wel normaal doet.

Deze zoemtoon krijg ik overigens ook als ik gewoon mijn vinger op het stekkertje houd. Dus niet alleen als ik hem in de laptop steek.

De enigste manier om het weer goed te krijgen is heel voorzichtig aan draaien en heel voorzichtig te werk gaan zodat het contactje niet zodanig verstoord word dat het weer gaat zoemen, want het minste of geringste tikje veroorzaakt al een storing.

Ik heb de z-2300 nu ongeveer anderhalve maand geleden bij bol.com besteld.

Is er iets kapot wat ik zelf kan fixen of moet hij terug?

Mvg,

Wesley

Ik denk eerder dat het probleem zit in de aansluiting op de laptop dan in de werking van de speakerset....

Tijs.

Hey Tijs,

Ik heb de speakerset net getest op m'n iPod. Hier heb ik hetzelfde probleem, alleen minder erg. Op m'n iPod hoef ik maar een beetje te draaien en het zit al goed (alhoewel als ik dan m'n ipod een zacht tikje geef krijg ik weer een zoemtoon). Ik veronderstel dat het probleem dan in de speakers zit, of de bekabeling ervan?

Mvg,

Wesley

Het zoemen als je de tip aanraakt is normaal.
Het probleem lijkt op een slecht contact van de massageleider, of misschien een kabelbreuk vlakbij de plug.
Kan je een ander kabeltje proberen of zit deze vast aan je speakerset?

Helaas, deze zit vast aan de afstandsbediening (die weer aangesloten is op de speakerset) die noodzakelijk is voor het gebruik ervan. Deze is ook niet apart verkrijgbaar:mad:

Ik neem aan dat dit probleem zelf niet oplosbaar is?

Mvg,

Wesley

Ik heb de z-2300 nu ongeveer anderhalve maand geleden bij bol.com besteld.

Gezien dit regeltje hierboven kan je er het beste mee terug naar de winkel gaan en je garantie claimen.
Ik zou er niet zelf aan gaan prutsen.

Als dat de enigste oplossing is dan moet het maar zo.
Bedankt voor je hulp en voor de snelle reacties!

Mvg,

Wesley

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan