Speakerprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaat1

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2009
Berichten
83
Hoi hoi allemaal

Sinds kort heb ik een nieuwe pc, met als speakerset de Creative T6100 5.1
Ik heb als besturingssysteem Windows 7 RC geïnstalleerd. Maar nu heb ik een probleem met het geluid. Als ik m'n 5 speakers aansluit op de subwoofer krijg ik maar uit 2 geluid tijdens het draaien van een muziekje of filmpje. De instellingen ergens bij Volume heb ik al gewijzigd van stereo naar 5.1. Daarna kan je elke speaker afzonderlijk testen, dat heb ik gedaan en uit elke speaker kwam geluid. Maar tijdens een muziekje komt er dus maar geluid uit 2 speakers. Moet ik misschien de cd die bij het moederbord (Gigabyte GA-MA790X-UD4) installeren? Of iets anders doen? ....

Alvast bedankt :D
 
Heb je de drivers van je chipset ook al geinstalleerd?

(Even een vraagje over het setje, ik heb em ook. Maar als ik em aan de PC hang dan trilt er in de subwoofer wat mee.. Heb jij dat ook?)


Zo niet, even doen. In de conifguratie van je geluidschipje kan je het instellen. Dus niet de windows driver gebruiken ;)
 
Hoi !

Gigabyte biedt nog geen Win 7-drivers aan.

Wel de laatste vista-driver (19-5-09) geinstalleerd in de juiste comptabiliteits-modus ?

Greetz,

Harry.
 
Heb je de drivers van je chipset ook al geinstalleerd?

(Even een vraagje over het setje, ik heb em ook. Maar als ik em aan de PC hang dan trilt er in de subwoofer wat mee.. Heb jij dat ook?)

Hoe installeer ik de drivers van m'n chipset? :p

M.b.t de subwoofer, hier heb ik nog niet echt op gelet. Ik zal eens kijken :)

Ik heb op dit moment nog geen internet, dus ik denk dat ik maar alles ga updaten als m'n internet is aangesloten :eek:
 
Had je geen CD bij je moederbord dan? ..

Win 7 heb ik zelf niet draaien. Installeer zoals Harry al aangaf de laatste Vista drivers 's in compactibiteits modus..


@ Harry,

Bedankt. Weet ik dat ik voor drivers even moet oppassen (GiBy P45 DS3L :))
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb cd bij moederbord. Die installeren dus.
En dan de laatste Vista driver doen:O
 
Nadat ik de cd van het moederbord had geïnstalleerd lukt het al aardig. Ik krijg nu tijdens muziek, films etc geluid uit alle speakers. Het is alleen nogal lastig om speakers die achter me staan op goed niveau te krijgen zodat ze niet overstemd worden door m'n speakers die bij de pc staan. En klopt het dat bij films de stemmen uit de voorste speaker in het midden komt en niet uit de andere? (muziek etc komt uit allemaal)
 
Dat heb ik hier ook. Vind 't ook vreemd maar verder niks aan gedaan.

Ik heb voor meestal op -5 tot - 10 db en achter heb ik op +8 db.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan