Speakers, 1 harder dan de andere 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Berichten
684
Hallo..... even een vraagje ik heb 4 speakers 2 voor me staan en links van me en een rechts van me maar uit een van de speakers komt meer geluid dan de andere 3 hoe kan dit??

Windows 98SE dounblaster live player 5,1
Cambridge soundworks speakers
 
ga eens naar de mixer van sounblasterlive staat daar de FAD knop wel in het midden??
En de links rechts wel in het midden??
 
Ondersteunt je geluidskaart wel 5.1??
Zo ja, heb je de plug's wel in de goede volgorde erin?
 
Waarschijnlijk zijn er twee boxen die het doen en de andere 2 niet omdat het meeste geluid geen 4-weg geluid ondersteunt. Alleen Dolby geluid wordt ook daadwerkelijk via 4 speakers verspreid. Gewone mp3tjes in winamp worden alleen door de front speakers gedaan...

Check nog even deze setting:

Start --> Configuratiesysteem --> Geluiden --> Luidspreker --> Geavanceerd

Stel daar 5.1 surround in of surround.
 
Snap er nog niks van... ja heb een sound blaster live player 5,1 kaart.... moet kunnen toch??

Uit alle 4 de boxen komt geluid maar uit eentje nog steeds meer en alles staat goed zover ik weet hoor.....
 
Geplaatst door vanschagen
Soundblaster live player kan niet meer aan dan 4.1 hoor

Dat is opzich genoeg om dit probleem op te lossen: hij hoort maar 1 speaker harder dan de anderen.

Probeer anders eens of het zo bij alle speakers werkt door ze 1 voor 1 aan te sluiten op het kanaal dat wel voldoende geluid geeft. Als die het dan nog zacht doen weet je dat de boxen kapoets zijn.
 
Geplaatst door pcfixer


Dat is opzich genoeg om dit probleem op te lossen: hij hoort maar 1 speaker harder dan de anderen.

Probeer anders eens of het zo bij alle speakers werkt door ze 1 voor 1 aan te sluiten op het kanaal dat wel voldoende geluid geeft. Als die het dan nog zacht doen weet je dat de boxen kapoets zijn.

Geprobeerd en ze doen het dan niet zachter dus me boxen zijn niet kapot?? Wat nu? Ondersteunt me kaart het niet??
 
Geplaatst door Diamond


Geprobeerd en ze doen het dan niet zachter dus me boxen zijn niet kapot?? Wat nu? Ondersteunt me kaart het niet??

Ze doen het dan NIET zachter in de zin van: ze zijn dan wel op normaal volume? Dan ligt het aan je geluidskaart. Die ondersteunt dan inderdaad niet meer dan 2 boxen ofzo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan