Speakers aansluiten op PC (luidsprekerkabel naar aux?)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mar k
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mar k

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Beste Helpmij'ers!

Ik heb een aantal oude speakers die nog via luidsprekerkabels aangesloten worden.
Nu wil ik deze speakers gebruiken voor de PC, is het mogelijk dit aan te sluiten op een of andere manier?

Of moet je dan helemaal eerst een ouderwetse receiver kopen en die vervolgens doorlinken naar je pc met een aux?
Ik heb geen uitgebreide geluidskaart, gewoon via het moederbord zelf.

Misschien zijn hier geluidskaarten voor of is er een goedkope oplossing om van luidsprekerkabel naar een aux kabel of zoiets tegaan? Of een kleine receiver?

Brand los! :-)
(ik ben een leek met het aansluiten van speakers op een simpel apparaat en het wattage etc, impedantie, pfoeeh!)

Groetjes.

Laatst bewerkt:
Ja, je hebt dan een versterker nodig. Kijk maar eens op Marktplaats, die kunnen best klein zijn. Op een "receiver" zit ook nog een radio. Deze versterker moet geschikt zijn voor de weerstand (Ohm) van de luidsprekers. Dit staat meestal achterop vermeld. In mindere mate speelt het wattage een rol, grote luidsprekers - zware versterker. Het moet een Aux of Video aansluiting hebben. Je hebt een kabeltje nodig met aan één kant een koptelefoon-stekkertje voor in de groene aansluiting van de computer en aan de andere kant twee tulpplugjes. Let er op dat je versterkers hebt die erg warm worden en versterkers die koel blijven. Tegenwoordig heb je veel receivers zonder toonregeling voor bij de televisie, ook dat is minder geschikt.

Super bedankt voor de informatie, ik zie versterkers en receivers. Om op mijn pc aan te sluiten, waar heb ik dan voldoende aan?

Dit zijn de 2 speaker specificaties. Het zijn bookshelf speakers.

Type: Bass-reflex, 2-weg systeem, 10-50 Wat, 8 ohm, 10kHz, 1/3 octave.

Waar moet ik dan opletten? :-)
Alvast bedankt.

Ps. Het zijn Intercom Bose luidsprekers, denk dat die niet zo heel gevoelig zijn aangezien ik alles van Bose heb wat gewoon super klinkt en nooit stuk is gegaan.

Laatst bewerkt:
Misschien wil je deze zoektool gebruiken Mar k: www.advertentiezoeker.nl
Een weerstand van 8 ohm is standaard dus dat is gemakkelijk. De versterker moet niet te zwaar zijn, 20 Watt of zo, en groot van afmeting wil je natuurlijk ook niet omdat dat niet nodig is. Denk dan eens aan een autoradio. Deze zijn klein en hebben veel functies, er zit een radio in en er zit meestal een toonregeling op. Een voeding van 12 Volt en 4 of 5 Ampere zwaar is genoeg. Je zou hiervoor heel goed een oude computervoeding kunnen gebruiken maar krijg geen schok ervan. Ik heb wel eens een streep op mijn vingers gehad bij het doorlussen van de stekker. http://www.youtube.com/watch?v=uEJEXvqbaRQ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan