Speakers aansluiten op versterker!

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaasjan12

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2009
Hallo,

Ik ben op gebied van audio niet zo bekend.. ik heb met mijn vrienden samen een keetje en hebben daar 4 speakers staan en aangesloten op een hifi versterker zo bij iemand het huis uit. Erg amateuristisch dus.

De versterker heeft 2 zwart rood ingangen.. we hebben per 2 speakers de kabeltjes in elkaar gedraaid om het passend te maken voor de versterker.. dit is natuurlijk niet de bedoeling maar zelf weten we geen andere oplossing. Het werkt wel maar na een tijdje wordt die versterker veel te heet. We zijn op zoek naar een andere versterker waar je meerdere speakers aan kan sluiten. Zwart/rood. Verder hebben we nog een subwoofer op het oog maar die kunnen we niet op de huidige versterker aansluiten. Deze is ook zwart rood.

Kan iemand me vertellen wat voor versterker ik moet hebben zodat we voor elke speaker een zwart rood ingang hebben zonder dat we te hoeven knopen?

Mvg,
Klaasjan

Effectief heb je nu de impedantie van de speakers door 2 gedeeld. Dan wordt je versterker inderdaad nogal warm, en gaat uiteindelijk stuk.

Technisch gezien krijg je evenveel vermogen uit 2 speakers als dat je nu uit 4 speakers haalt, maar dan zonder dat je versterker stuk gaat.

Wil je een andere versterker, dan zul je er een moeten zoeken met minimaal 4 uitgangen. Of een surround exemplaar met ruimte voor de subwoofer. Met een beetje geluk vind je wel iets op marktplaats, rommelmarkt of tweedehands winkel.

Ik heb veel gezocht maar kan nergens een versterker vinden waar 4 dezelfde ingangen in kunnen.. ik wil dat uit elke speaker hetzelfde geluid komt.. dus 2 in links en rechts en 2 in surround gaat dus niet werken.

Wat is de impedantie van die speakers?

Je kunt ze ook in serie zetten, wordt de impedantie verdubbeld, heb je wel een zachter geluid maar de versterker wordt dan niet zo belast.

Een actieve sub heeft al een versterker en dan heb je een passieve uitgang voor nodig.

Wat heb je nu voor een versterker?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan