Speakers afschrijven wegens brom geluid ja of nee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Berichten
438
Tijdje terug begonnen de pc speakers van mij te brommen en soms vreemde geluiden (klinkt als a.m. radio station) te produceren. Kreeg het toen met wat gepruts aan de aansluiting en verleggen van wat kabels wel goed maar het werd er niet beter op daarna. Kreeg het brommen gisteren niet meer stil. Heb andere boxjes (wat mindere) erop gezet nu en het gebrom is weg. Of iemand weet waar het aan kan liggen en of het te verhelpen is. Het is hier wel een stofnest, maar heb geen idee of dat er mee te maken kan hebben ja of nee, maar gooi dat feitje er nog maar even bij.
 
sluit ze eens aan op een ge-aard stopcontact.. klinkt raar, maar helpt meestal wel
 
sluit ze eens aan op een ge-aard stopcontact.. klinkt raar, maar helpt meestal wel

Lijkt mij levensgevaarlijk om je speakers in het stopkontakt te steken, waarschijnlijk vuil in de versterker potmeters of beroerd kontakt van de geluidskaart, of van de ozo beroemde 3,5 mm stekker aansluitingen. :rolleyes: Zelf maak ik eens in de 2 maanden de kontakten van de kaart en ook de 3.5 mm busjes goed schoon met alcohol (en de stekkertjes ook natuurlijk) Ik moet zeggen dat ik nooit geen brom heb meer, wat vroeger wel eens anders was. :eek:
 
Lijkt mij levensgevaarlijk om je speakers in het stopkontakt te steken, waarschijnlijk vuil in de versterker potmeters of beroerd kontakt van de geluidskaart, of van de ozo beroemde 3,5 mm stekker aansluitingen. :rolleyes: Zelf maak ik eens in de 2 maanden de kontakten van de kaart en ook de 3.5 mm busjes goed schoon met alcohol (en de stekkertjes ook natuurlijk) Ik moet zeggen dat ik nooit geen brom heb meer, wat vroeger wel eens anders was. :eek:

Sowieso goed om contacten van de kaart eens schoon te maken misschien, maar omdat ik het brommen met andere speakers erop niet had zal dat nu het probleem haast niet zijn denk ik. Ik weet helaas niet wat die beroemde 3,5 stekker precies voor een stekker is, dat dat ding wat in de basbox gaat? Hoe dan ook, laatste tijd bijna geen last meer van gehad dus laat het maar zo, gebruik het setje als tweede aangesloten setje boxen nu, dus als het al weer voorkomt dan red ik me wel een tijdje met de twee andere aangesloten boxjes.

Bedankt voor de reactie maar weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan