Speakers delen met twee computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Aloa! Happy new year everybody!

Ik lijk de eerste miskoop alweer gedaan te hebben! Omdat ik binnenkort een Mac naast
mijn Windows-PC ga draaien, wil ik graag mijn speakerset (Harman Kardon Soundsticks)
op twee computers kunnen aansluiten. De aansluiting van mijn speakers is simpelweg
een snoer met daaraan een 3,5MM jacket, die nornaal gesproken in één PC gaat. Op
deze jacket heb ik een koppelstukje gezet, met op de andere kant een jacket-splitter,
naar twee vrouwtjes. Hierop heb ik weer twee man-man-kabeltjes gezet. Één naar de PC,
één voor binnenkort naar de Mac.

Als ik alleen mijn huidige PC aansluit, is het geluid normaal. Echter wanneer ik er een
tweede apparaat bij aansluit (bijvoorbeeld mijn laptop), wordt het geluid van mijn PC half
zo hard en klant het geluid van het andere apparaat er overheen. Ik wil de apparaten niet
gegelijk gebruiken, maar ze wel tegelijk aangesloten hebben.

Daarbij, als ik de PC uitdoe, en er is op beide kanalen dus geen input, brommen de speakers.
Inderdaad een miskoop of weet iemand nog iets?

Zonder een "switchje" is het niet verstandig 1 box set op twee apparaten aan te sluiten.

Oké... Dan moet ik die dus maar kopen... En agh, een aantal kabeltjes is nooit weg...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan