Speakers Kraken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrCorpse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
hallo,

Sinds vandaag kraken mijn speakers... het klinkt als een mix van het geluid als je mob afgaat in de buurt van je speakers en gewoon kraken.

mijn mob ligt iig niet in de buurt oid dus dat kan het niet zijn...
hoe kan ik dit oplossen???

hallo,

Sinds vandaag kraken mijn speakers... het klinkt als een mix van het geluid als je mob afgaat in de buurt van je speakers en gewoon kraken.

mijn mob ligt iig niet in de buurt oid dus dat kan het niet zijn...
hoe kan ik dit oplossen???

Hoelang heb je je speakers al?

6/7 jaar??

ik kreeg net te horen dat de draadloze telefoon invloed zou kunnen hebben? klopt dat? aangezien het niet met mn mobiel gebeurt (niet constant iig)

6/7 jaar??

ik kreeg net te horen dat de draadloze telefoon invloed zou kunnen hebben? klopt dat? aangezien het niet met mn mobiel gebeurt (niet constant iig)

Als je gsm wél invloed heeft op je speakers kan dit NIET met de draadloze telefoon. Als je gsm géén invloed heeft op de speakers bestaat de kans dat dit WEL kan.
het hangt er vanaf voor welke frequentie je speakers gevoelig zijn.
Maar voor zowel draadloze telefoon als gsm kan niet...
simpelweg omdat gsm gebruik maakt van microgolfstraling
en een draadloze telefoon van radiogolven.
Overigens denk ik dat de kans vrij klein is dat het gebeurt dmv radiogolven want dan zou je het probleem bijna onophoudelijk hebben (en altijd al gehad moeten hebben)

Als je gsm wél invloed heeft op je speakers kan dit NIET met de draadloze telefoon. Als je gsm géén invloed heeft op de speakers bestaat de kans dat dit WEL kan.
het hangt er vanaf voor welke frequentie je speakers gevoelig zijn.
Maar voor zowel draadloze telefoon als gsm kan niet...
simpelweg omdat gsm gebruik maakt van microgolfstraling
en een draadloze telefoon van radiogolven.
Overigens denk ik dat de kans vrij klein is dat het gebeurt dmv radiogolven want dan zou je het probleem bijna onophoudelijk hebben (en altijd al gehad moeten hebben)

Als ik je goed begrijp;

Met mijn mobiel heb ik nooit last van dat "gekraak", enkel als mn mobiel overgaat (dus als ik bel/gebeld word/sms/gesmst word)

Dus dat zou dan toch betekenen dat het niet door de draadloze telefoon komt? (zowel de telefoon als de oplader staan naast de boxen)
Ik merk dit probleem namelijk pas sinds de draadloze telefoon er staat.........

Het zou vreemd zijn, want ik heb het nog nooit gehad met een draadloze telefoon, die werkt op radiogolven.
Het kan natuurlijk altijd zijn dat de frequentie van jou draadloze telefoon precies een van de goede frequenties heeft om de luidsprekers te laten trillen op hun eigenfrequentie, ookal lijkt die kans me nihil.
Om dat 100 procent zeker te weten zou je eigenlijk moeten weten wat de frequentie is van de microgolven van je gsm en de frequentie van de radiogolven uit je draadloze telefoon.

Het zou vreemd zijn, want ik heb het nog nooit gehad met een draadloze telefoon, die werkt op radiogolven.
Het kan natuurlijk altijd zijn dat de frequentie van jou draadloze telefoon precies een van de goede frequenties heeft om de luidsprekers te laten trillen op hun eigenfrequentie, ookal lijkt die kans me nihil.
Om dat 100 procent zeker te weten zou je eigenlijk moeten weten wat de frequentie is van de microgolven van je gsm en de frequentie van de radiogolven uit je draadloze telefoon.

Sure, en hoe kom ik daar achter? :P

Kijk eens in de handleiding of op het toestel zelf. Met een beetje geluk staat daar in op welke frequentie de toestellen werken (zoek naar frequentie of golflengte, die zijn nl OER met elkaar) maar dat hoeft zelfs niet per se in je handleiding of op het toestel te staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan