Speakers laptop kraken vanaf opstarten, geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

achmed28

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Beste Helpmij leden,
Ik heb een hp dv5 laptop gekocht tweedehands, maar later kwam ik erachter dat de speakers een krakend geluid gaven 2 seconden na het opstarten. Als ie eenmaal de windows opstartscherm geeft is het gekraak even weg, maar eenmaal op het bureaublad komt het weleens terug. Verder knippert het volume icoontje van het touchpad constant. Drivers zijn wel gewoon geinstalleerd en de geluidkaart herkent ie ook. Krijg dus ook geen geluid.
Heb windows 7 eraf gehaald nu, maar het gekraak blijft.
Iemand die me van mijn lijden verlossen kan?

Hoi !

Klinkt als 'n defecte geluids-chip.

Op @Marktplaats kun je 'n USB-stick kopen voor 6 euri's die je geluid prima weergeeft als je de defecte chip in het bios (Of in apparaatbeheer) uitschakelt

Greetz,

Harry.

Bedankt voor jullie reacties,
Hoe schakel ik mijn geluidskaart dan uit, het enige wat ik in de bios terug vind is button sound. Heb windows 7 eraf gehaald nu en het gekraak zet zich voort, zelfs zonder besturingssysteem Verder vroeg ik me af of de hdmi poort ook via de geluidschip werkt, want als ik die aansluit op de tv krijgt ik wel gewoon geluid.
alvast bedankt

Hoi !

@VDK_P: Dat is dezelfde, maar voor die 6 euri's krijg ik 'm de volgende dag thuisgestuurd zonder dat onzekere E-bay-gedoe.
Maar ieder z'n zin, hoor.

@TS: HDMI geluid staat los van de geluidskaart.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan