speakers op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

StanleyKelder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hallo,

ik heb een paar oude speakers die nog mooi geluid geven en wil deze aansluiten op de computer. De computer heeft echter alleen een headphone uitgang. De speakers hebben zou rood-witte geluidsingang.
Is er iets wat je hier tussen kan plaatsen ofzo?

Er moet een versterker tussen.... De geluidskaart heeft te weinig vermogen.
(PC speakers hebben deze versterker vaak in één van de boxjes ingebouwd zitten)

En wat kost zo'n versterker?
Heb je misschien een linkje naar een versterker die ik zou kunnen gebruiken?

Je kunt elke versterker gebruiken...'Prijzen al vanaf zo'n 60 Euro
Kijk eens op "Marktplaats" ... veel mensen dumpen tegenwoordig hun (vaak heel goede) versterkers omdat ze een surroundset of homecinema aanschaffen...

Ok, bedankt!

Kan ik dan ook nog ergens aan zien wat een goede versterker is?

ps. en kun je versterkers ook altijd in die uitgang van de computer doen?

Laatst bewerkt:
Voor 60 euro kun je ook hele mooie computer-speakers kopen natuurlijk...

Goede versterker.... er zijn bijna geen slechte versterkers meer...
En ongeveer alles is beter dan die versterkers welke in de meeste PC speakersets zitten, uitzonderingen als enkele (dure) Creative en Logitech sets daargelaten....

Die Dynavox is een leuke versterker... en is voor dit doel zeer bruikbaar....

Laatst bewerkt:
En die dyvanox die kan ik dan gewoon in de headset uitgang van mijn computer steken? (diezelfde waarin normale computer-speakers inzitten)

- En als ik zo'n versterker heb kan ik dus op zich alles waar je normaal je earphones in kan stoppen op mijn speakers aansluiten?

Laatst bewerkt:
Voor het aansluiten heb je een stereokabeltje nodig met aan één kant een 3,5mm stereo jack (voor in de geluidskaart) en aan de andere kant twee tulp stekkers... deze kabels zijn "overal" te koop (BCC, Mediamarkt, IT's, etc. en zelfs tegenwoordig bij veel bouwmarkten...)

Als je bedoelt een mp3 speler of een GSM...: ja, daar kun je diezelfde kabel van je geluidskaart instoppen en het geluid dan via je luidsprekers afspelen...

Laatst bewerkt:
Succes! :thumb:
We horen vanzelf wel van de buren of het gelukt is! :D

Hallo, ik kom nog even terug op deze vraag, omdat ik mijn versterker wil gaan bestellen.
Dit is dan dus degene die ik er goed uit vind zien voor een mooie prijs :
http://www.factoryprices.nl/product_info.php?products_id=106102

En mijn vraag is dus of deze echt gewoon goed genoeg is. Want als ik verder zoek naar versterkers kom ik altijd alleen maar duurdere tegen. Heeft deze versterker dan bepaalde beperkingen of is dit ook zoiets van duurder heb je alleen in een profesionele studio nodig?

Ik hoor het graag!

Wat wil je er precies mee?
Dit versterkertje is erg aardig om bij je PC te hebben of behoorlijk hard huiskamergeluid te produceren, maar hij zal de ruiten er niet uit blazen...
Dus niet echt iets om een houseparty mee te houden... ook voor een groot feest schiet hij qua vermogen tekort....

Ik hoef er ook geen feesten mee te geven.
Behoorlijk hard huiskamergeluid, dat is dus gewoon iets als een net iets te harde radio ofzo?
Denk dat ik daar prima mee kan leven hoor!
Zit er bij versterkers ook nog een verschil in kwaliteit van het geluid, of is dat sowieso goed?

2 x 25 Watt sinus is best wel een leuke bak herrie....
Er zit best wel wat verschil in kwaliteit tussen versterkers ... eerst het frequentiebereik... een goede versterker gaat van 20 Hz tot boven de 20 KHz, dan (daar gaat het bij goedkopere versterkers vaak al fout) de harmonische vervorming bij maximum vermogen, die moet zo laag mogelijk zijn, vervolgens de kanaalscheiding en zo nog wat verschillen.....

Maar volgens de commentaren welke ik vond zit dat met dit Dynavox ding wel goed....

Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de boxen die je er aan gaat hangen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan