Speakers op monitor zonder audio-ingang?

Status
Niet open voor verdere reacties.

musicalsan

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
Hey,

We hebben hier een benq monitor type 2480, en een chrome cast. Die chrome cast werkt perfect op de monitor, maar... wel zonder geluid.

De monitor heeft geen audio-ingang en 1 hdmi. Kan ik eventueel die hdmi splitten en er op die manier luidsprekers aan koppelen?

Doel= geimproviseerde tv

Alvast bedankt!

Groetjes,

Sandra

En welk type benq 2480 is het dan?
GL 2480
BL 2480
GW 2480t
enz.

Overigens als de monitor daadwerkelijk speakers heeft zou een goede/juiste HDMI kabel moeten volstaan
featuresupport-100743741-orig.jpg

Dag Sandra, HDMI is natuurlijk digitaal signaal en wat je wilt hebben dat is analoog geluidssignaal op een kabel met twee tulp plugjes, links en rechts, die je op een versterker kan aansluiten of op versterkte luidsprekers. Wat ook mogelijk is: dat er in een 5.1 signaal voor een thuisbioscoop wordt voorzien. De kwaliteit van het geluid zal denk ik in elk geval beter zijn, dan wanneer het via de Chromecast was gegaan.

Daarvoor bestaan er omvormers. Ze heten "HDMI Audio Extractor Splitter Converter Adapter." Hier een voorbeeld van voor een paar tientjes:

https://www.amazon.com/Extractor-Sp...be-20&linkId=946877934f45e686b395ddc7f7d79dcf

Wel grappig van Amazon : "... Digital Analog RCA L/R Stereo Audio Splitter ..." Digital Analog ? wat moet ik me daar bij voorstellen. Volgens de foto zijn het gewoon inderdaad 2 analoge jack uitgangen, waar je kabel in kan ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan