Speakerset Z-5500 Op mijn DV7 1199ed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenkul

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2009
Hallo,

Ik wil binnenkort een speakerset aanschaffen namelijk de Z-5500. Het is een 5.1 Set. Mijn vraag is of ik die gewoon op mijn laptop kan aansluiten, of de speakerset dan ook volledig zal functioneren???
Ik heb een Hp Pavilion DV7 1199ed

Ik heb zelf al wat navraag gedaan. waaruit blijkt dat er 3 audio jacks naar mijn pc moeten.
Mijn laptop heeft maar 2 audio Outputs. een daarvan heeft blijkbaar SPDIF (Digitaal Uit Via HP Dock). Mij werdt ook nog verteld dat het mischien mogelijk is om vanuit de SPDIF die via een van de audio OUT jacks gaat een kabel te gebruiken die SPDIF naar een optische stekker gaat.

Productinformatie:
http://www.laptopshop.nl/product/60590/hp-pavilion-dv7-1199ed.html

Alvast bedankt !

Laatst bewerkt:
Op de z-5500 zit een coax (tulp) ingang, daar zou je een S/PDIF signaal op aan kunnen sluiten.. maar in de specs van de laptop staat een X bij S/PDIF... dus dat behoort blijkbaar niet tot de mogelijkheden van de laptop.....

Speakerset z-5500 op hp 1199ed

Op de z-5500 zit een coax (tulp) ingang, daar zou je een S/PDIF signaal op aan kunnen sluiten.. maar in de specs van de laptop staat een X bij S/PDIF... dus dat behoort blijkbaar niet tot de mogelijkheden van de laptop.....

He, bedankt voor je reactie. Ik ben er achter gekomen dat hij wel SPDIF heeft, die zit blijkbaar in de 2e aansluiting van de audio jack uitgang. Bij configuratiescherm > Geluid en dan tapblad geluid staat SPDIF ( Digitaal Uit Via HP Dock). Is het dan wel mogelijk via die uitgang??

Jawel, dan kun je die uitgang direct aan de coax ingang van de z-5500 knopen.... (waarschijnlijk met kabeltje 3,5 mm jack naar tulp)

Wel vreemd dat HP zo'n feature niet in de specs zet..... maar niet iedereen koopt er natuurlijk een docking station bij......

Z-5500v op 1199ed

Jawel, dan kun je die uitgang direct aan de coax ingang van de z-5500 knopen.... (waarschijnlijk met kabeltje 3,5 mm jack naar tulp)

Wel vreemd dat HP zo'n feature niet in de specs zet..... maar niet iedereen koopt er natuurlijk een docking station bij......

ja idd wel vreemd :). Bedankt voor je hulp. Weet je toevallig ook voor de zekerheid hoe ik die S/PDIF uitgang kan testen ? zodat ik zeker weet dat het zal gaan werken. :thumb:

Heeft er niet iemand in de buurt een leuke versterker/receiver/surroundset met een coax ingang? (gele tulp) Zit tegenwoordig eigenlijk op elke goede versterker... (naast optische Tosslink ingangen).... Daar kun je het even testen......

Z-5500v op 1199ed

Heeft er niet iemand in de buurt een leuke versterker/receiver/surroundset met een coax ingang? (gele tulp) Zit tegenwoordig eigenlijk op elke goede versterker... (naast optische Tosslink ingangen).... Daar kun je het even testen......

Ah jaa natuurlijk ;) goed idee. Nou ik ga zo'n kabeltje aanschaffe dan dan zullen we het eens gaan testen :)

Bedankt! :thumb:

Er staat dan duidelijk "coax" of "digital" bij die gele tulp (die bij sommige merken ook oranje is)... Niet te verwarren met een aantal gele tulpen die je op sommige receivers vindt waar "video" bij staat...

Succes!

Z-5500v op 1199ed

Er staat dan duidelijk "coax" of "digital" bij die gele tulp (die bij sommige merken ook oranje is)... Niet te verwarren met een aantal gele tulpen die je op sommige receivers vindt waar "video" bij staat...

Succes!

Oke, bedankt voor de info :)
Maar ik kan die SPDIF uitgang niet met mijn 2.1 setje testen. Ik heb nu namelijk alle andere audio apperaten op mijn pc uitgeschakeld. alleen de SPDIF uitgang staat aan. Ik heb ook muziek opgezet en ik die bij de uitgang SPDIF een geluidsbalkje omhoog en omlaag springe. ik hoor dus wel geen geluid maar stel ik zou dat kabeltje hebben en ik sluit hem aan op een 5.1 set via de tulp zou hij geluid moeten afgeven? :)

(had het even verkeerd gelezen...)

Ja, als je de VU-meters ziet bewegen, zou dat moeten werken......
Maar test het voor alle zekerheid even op een "echte versterker".........

Laatst bewerkt:
Z-5500v op 1199ed

Oke, toppie je wordt bedankt ik ga het binnekort testen :D :thumb:

Dit lijkt meer op een Tosslinkkabel.... (optisch), die kun je niet gebruiken...

Je hebt een kabeltje nodig met een 3,5mm mono jack aan de ene kant en een (gele, maar kleur doet niet ter zake) tulp (male) aan de andere kant........

Z-5500v op 1199ed

Dit lijkt meer op een Tosslinkkabel.... (optisch), die kun je niet gebruiken...

Je hebt een kabeltje nodig met een 3,5mm mono jack aan de ene kant en een (gele, maar kleur doet niet ter zake) tulp (male) aan de andere kant........

Ja precies oke ik snap 't :). Maar maakt dit verder voor de kwaliteit van de speakers niet veel uit. Dr komt wel gewoon goed geluid uit neem ik aan. :) ?

Je kunt misschien nog net geen tweelingsnoer van je schemerlamp gebruiken voor zo'n kabeltje, maar gewoon éénaderig afgeschermd kabel (zelfde kwaliteit als van de rood/witte tulpsnoertjes die gebruikt worden om apparaten aan versterkers/tv's te koppelen) voldoet goed. Het signaal is digitaal, dus minder gevoelig voor kabelkwaliteit en gouden stekkers......

Z-5500v op 1199ed

Om nog even terug te komen op dit bericht. ook wanneer ik dubbelklik op
SPDIF (digitaal uit via HP dock) bij tapblad geluid. en dan bij het volgende venster tapblad Ondersteunde indelingen waarbij ik de geluidsmodes kan testen zoals DTS audio, Dolby Digital en Microsoft WMA pro Audio. Wanneer ik bij zo'n optie op testen klik hoor ik dus niks maar ik zou eigenlijk wel wat moeten horen toch?

Haha 't wordt wel een beetje langdradig zo he :P
Alvast weer bedankt :thumb:

Als je geen apparaat aan de S/PDIF uitgang hebt hangen dat deze signalen kan verwerken, hoor je (vanzelfsprekend) noppes, niks........

Z-5500v op 1199ed

He, ik ben zonet bij een PC winkel geweest. Ze vertelden mij als er geen rood lichtje uit een van de uitgangen komt dat het dan niet mogenlijk is met zo'n kabeltje direct naar de speakerset. wel als ik zo'n dock koop. Een andere mogelijkheid was om de microfoon ingang bij software zo te verandere dat hij als audio ingang gebruikt kan worden zodat ik er 3 heb. Is dit mogelijk en weet iemand toevallig hoe ik dit kan doen?? :thumb:

Fijne PC winkel..... :evil: Sukkels....

Met dat rode lichtje bedoelen ze een optische uitgang (Tosslink).... Maar de z-5500 heeft ook een coax (digital) ingang.... daarop kun je S/PDIF aan sluiten.....
Jij vertelde dat het dock een S/PDIF uitgang had...

Zie hier de specs van de z-5500

Hardware
Drivers:
Satellieten: 7,6-cm drivers met gepolijste aluminiumphaseplugs
Subwoofer: 25,4-cm gepoorte driver met hoge uitslag en 6th order-basreflexkast
Surroundsound-effecten
Hardwaredecodering:
Dolby® Digital-, DTS®- en DTS® 96/24-soundtracks
Dolby Pro Logic II (Movie- en Music-modus)
6-kanaals direct
Stereo x2
Stereo
Ondersteunde digitale formaten:
Dolby Digital
DTS en DTS 96/24
PCM (niet-gecomprimeerde stereo): 44,1 kHz/16 bits t/m 96 kHz/24 bits
Broningangen:
Digitaal optisch voor dvd- of cd-spelers, PlayStation®2, Xbox™**
Digitaal coaxiaal voor dvd-spelers, cd-spelers of pc-geluidskaarten (vereist coaxiale draad, apart verkrijgbaar) 6-kanaals direct (3 stereoministekkers) voor 2-, 4- of 6-kanaals pc-geluidskaarten OF
6-kanaals direct (3 stereominiconnectors) voor 3 analoge stereominigeluidsbronnen, zoals cd- en dvd-spelers, PlayStation2, Xbox of 2-kanaals pc-geluidskaarten (sommige apparaten vereisen stereomini naar dubbele RCA-adapter, apart verkrijgbaar)
Analoog stereomini (aan zijkant van controlecentrum) voor draagbare cd-, mp3- of MiniDisc®-spelers

Laatst bewerkt:
Z-5500v op 1199ed

Ik heb dus geen SPDIF aansluiting, maar mij werdt dus verteld dat dit via de audio Uit jack ging.
Mischien dat dit nog helpt
[smallimg]http://img193.imageshack.us/img193/4725/spdif1.jpg[/smallimg]

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan