Speakersset 5.1 werkt niet optimaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankbrinky

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Hallo,

Ik heb laatst een nieuw 5.1 speakerset gekocht, hiervoor had ik altijd 2.1, deze speakers sluit ik met 1 kabel aan op mijn Acer Aspire 6930.
Nu is het probleem dat maar 2 speakers en de sub het doen en de rest doet het niet.
Hoe kan ik dit verhelpen?

Ik heb al gekeken bij het configuratiescherm geprobeert, maar daar kwam ik niet uit....

Specificaties:
Creative Inspire T6160
5.1 Speakerset

Alvast Bedankt Gr. FrankBrinkY

Hoe heb je het setje aangesloten? Je hebt volgens mij 3 stekkers (mijn T6100 heeft 3 kabels), alle 3 moeten aangesloten zijn. In Configuratiescherm -> Geluid moet ingesteld zijn dat het een 5.1 setje is, en geen stereo.

klik eens rechts op het speakertje rechts onder
kies afspeel apparaten
dan krijg je een venstertje met een luidsprekertje,selecteer dat speakertje door erop te klikken
dan in dat zelfde venstertje links onderin configureren aan klikken
en daar dan 5.1 suround kiezen en zoverder

@Bertus

Dankje voor de snelle reactie,, Dit heb ik al gedaan.:confused: dus niet gelukt

@probleempjes

Bedankt voor de snelle reactie..
Er zitten inderdaad 3 kabels aan.. Maar mijn laptop heeft maar 1 audioingang en 1 microfooningang [waar die het ook op doet] .. dus kan ik hem nu niet op mijn laptop aansluiten ??

Gr.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi....

Heb je dit probleem als je muziek draait?En heb je dit probleem niet als je bijv gamed?

Ik had het zelfde, driver van mijn geluidskaart geupdate en in het schema van de geluidskaart niet gekozen voor zes speakers (want dat werkte niet bij mij, al is dat wel wat je voor een 5.1 setje moet aanvinken lijkt me, maar goed) maar voor 8 speakers (maar weet niet hoe dat bij andere kaarten zit), toen alle verschillende plugjes van de geluidskaart geprobeerd (surround stekkertje op rear bijvoorbeeld). in het configuratie scherm bij audio even kijken of het daar goed zit. Ik had op een gegeven moment wel uit alle boxjes geluid, beetje onothodox misschien ,maar ik heb niet het idee dat er wat aan het geluid ontbreekt ofzo.

Ik had het zelfde, driver van mijn geluidskaart geupdate en in het schema van de geluidskaart niet gekozen voor zes speakers (want dat werkte niet bij mij, al is dat wel wat je voor een 5.1 setje moet aanvinken lijkt me, maar goed) maar voor 8 speakers (maar weet niet hoe dat bij andere kaarten zit), toen alle verschillende plugjes van de geluidskaart geprobeerd (surround stekkertje op rear bijvoorbeeld). in het configuratie scherm bij audio even kijken of het daar goed zit. Ik had op een gegeven moment wel uit alle boxjes geluid, beetje onothodox misschien ,maar ik heb niet het idee dat er wat aan het geluid ontbreekt ofzo.

oke Bedankt .. :confused: dit klinkt redelijk ingewikkeld... Maar hoe moet ik de geluidskaart update ??.. en hoe kom ik bij het schema van je geluiderspeakers .. ??

oke Bedankt .. :confused: dit klinkt redelijk ingewikkeld... Maar hoe moet ik de geluidskaart update ??.. en hoe kom ik bij het schema van je geluiderspeakers .. ??
Je typt het type geluidskaart dat je hebt in op google, en het woordje "driver" er bij, dan komt er vast wel iets nuttigs tevoorschijn. en verder was de omschrijving ook meer hoe het bij mij ging, weet ook niet hoe het met jouw geluidskaart zou moeten. Maar als er een optie op zit om de output op 7.1 te zetten en de zwarte en/of bruine stekkers van de speaker set wat op alle plugjes van de geluidskaart te proberen, dan helpt het misschien nog niks, maar het is te proberen (bij mij was het (een gedeelte van) de oplossing, in ieder geval).

Maar ik onthoud me van alle aansprakelijkheid op eventuele opgelopen schade, even voor alle duidelijkheid. Maar het zal wel wat meevallen allemaal, maar toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan