Speciaal inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisgsg

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2010
Berichten
44
Hallo,

Dit zie je vaak b.v. Bij campings
Ik wil dat mijn router onbeveligt is, (zonder web wpa ens.) maar als ze aan melen en b.v. google willen openen dat ze op een pagina komen waar ze moeten inloggen.
Ook niet In de router inloggen

Chrisgsg
 
Melen? Hier is geen touw aan vast te knopen
 
Bij standaard huis-tuin-en-keuken routers is dat helemaal niet mogelijk. Daarvoor heb je een geavanceerde router nodig.

Ik heb geen concrete suggestie voor je, maar zou iets moeten zitten dat "hotel mode" en/of "accounting" ondersteunt. Natuurlijk moet je dan nog even goed in de handleiding kijken of datgene wat jij wilt ook hetgeen is wat zij beschouwen onder hotel mode of accounting.

Tijs.
 
Wat jij bedoelt is het werken met vouchers (evt. in combinatie met proxy server). In plaats van een wachtwoord op het wireless netwerk in te stellen moet je een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven of een voucher code. Hiermee heb je dan een aantal minuten, uren, dagen,... dat je van het internet mag gebruik maken.

Zoals dnties al zei een standaard huis-tuin-en-keuken router heeft deze mogelijkheid dus niet. Als je dit wil moet je dus al een proxy opzetten of een router systeem die hiermee overweg kan (ik denk aan bvb. pfsense).
 
ik heb de optie in mijn router gevonden (pfsense)
het heet captiveportal

chrisgsg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan