Speciaal programma voor accu laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter54321

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Hallo,

Ik ben op zoek naar een instelling of programma waar je kan instellen dat als de batterij volledig is opgeladen, er geen stroom niet meer naar de batterij wordt gestuurd.
Zodat de batterij niet meer wordt opgeladen en als je hem lange tijd op netstroom gebruikt je de batterij er niet hoeft uit te halen.
Ik werk met Vista.

Alvast bedankt.

Mvg.

Laatst bewerkt:
De beste instelling is gewoon de adapter eruit trekken :D. Er is hier (volgens mij) geen software voor...

Ja, maar dan werk ik op de batterij.
Of moet ik gewoon elke keer de batterij uithalen??

Ja, werken op batterij is er goed voor hoor, word hij in ieder geval niet lui. Je kunt natuurlijk ook gewoon inderdaad de accu eruit halen...

Is het nu goed of slecht om de batterij eruit te halen als je op netstroom werkt??

Hallo,

Ik ben op zoek naar een instelling of programma waar je kan instellen dat als de batterij volledig is opgeladen, er geen stroom niet meer naar de batterij wordt gestuurd.
Zodat de batterij niet meer wordt opgeladen en als je hem lange tijd op netstroom gebruikt je de batterij er niet hoeft uit te halen.
Ik werk met Vista.

Alvast bedankt.

Mvg.

ben hier ook wel nieuwsgierig naar, iemand een oplossing?

Wanneer u de accu weinig to nooit gebruikt zal deze sneller achteruit gaan dn dat u hem vaak gebruikt het nadeel is dat stroom omgeze moet worden in chemische energie en daarna weer in elektriciteit hier gaat wel energie bij verloren dus beslist u maar wat het beste is :confused:

Groetjes,

Meer40

Ik heb gisteren een paar uur op netstroom gewerkt.
Daarna wou ik eens op de batterij werken, ik heb op de batterij gewerkt totdat hij bijna leeg was, dan heb ik hem opgeladen.
Wat is de goede verhouding van netstroom en batterij of om de hoeveel dagen/uren moet je je batterij gebruiken als je je batterij niet uit je laptop wilt halen??

Ik heb gisteren een paar uur op netstroom gewerkt.
Daarna wou ik eens op de batterij werken, ik heb op de batterij gewerkt totdat hij bijna leeg was, dan heb ik hem opgeladen.
Wat is de goede verhouding van netstroom en batterij of om de hoeveel dagen/uren moet je je batterij gebruiken als je je batterij niet uit je laptop wilt halen??

oeioei...nu ga je bijna wetenschappelijk...uiteindelijk hebben batterijen ook verschillen in kwaliteit enz...

wat ik weet is dat het gezond is om een batterij LEEG te gebruiken en erna volledig op te laden...men noemt het een batterijgeheugen...klaarblijkelijk onthouden batterij wanneer je ze oplaad...dus als jij telkens oplaad aan 25% gaat de batterij die 25% beschouwen als LEEG

Over dat batterijgeheugen heb ik het volgende gevonden

Voltage Depression occurs primarily in NiCad batteries. NiMH batteries are almost never affected and Li-Ion batteries are NEVER affected.

Bron: Aibo-forum.nl

Ik gebruik de accu altijd als ik op netstroom werk, en als je hem maar ééns in de zoveel tijd helemaal leeg trekt maakt het hier niets uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan