Specialcells, cells not found error?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Interface

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Vroeger/voorheen altijd regels met lege cellen verwijderd uit kolommen met de specialcells methode, ik krijg een error("No cells where found") als ik dit nu uitvoer... Natuurlijk kan ik wel de lege regels verwijderen met een For loop, maar ik vind het zo vreemd dat e.e.a. niet (meer) werkt. Als ik een For loop maak dan krijg ik op de lege cellen een Len waarde van 0, dus maw het zou toch moeten zijn dat de klasse van speciallcells xlcelltypeblanks cellen zou moeten oppikken met een lengte van 0?

Code:
Sub interface()

Sheets(1).Range("a1:a200").SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete

End Sub

Bekijk bijlage interface_empty_cells.xls

ik heb jou bestandje getest en ogenschijnlijk zijn er een aantal cellen leeg
Wat ik gedaan heb is de gehele kolom A verwijdert en een paar cellen ingevuld en nu werkt je code prima

dank Pasan

Pasan,

Er zijn waarschijnlijk duidend en één manieren om dit anders te doen, en wat mij eigenlijk steekt is waarom het het in deze situatie niet werkt... Maar toch bedankt!

gr. Interface

Ik begrijp het ook niet echt: len(cells(1,1)) geeft 0, isempty(cells(1,1)) geeft false, bij specialcells(2) wordt cell(1,1) als gevuld met een constante beschouwd.

Ook ik ben meer geïintersseerd in het waarom, dan in een oplossing.

Laatst bewerkt:
wat het nog vreemder maakt...

als ik de onderstaande code voor de regel zet van ~entirerow.delete dan lukt het wel?!

Code:
Dim myCell

For Each myCell In ActiveSheet.Range("a1:a200")
    myCell.Value = myCell.Value
Next myCell

Opmerkelijk....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan