• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

specialcells

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat naamvak geeft niet alles aan. Als je meer wilt zien kun je dat doen met "Namen beheren". Dat staat ergens in het keuzemenu maar daar kom je ook met de toetscombinatie CTRL+F3.

Doe het rode eens zo:
If Cmb2.Value = inge Then Range("B3").Value = Range("Adres_inge")(1)

De range Adres_inge is een Array dus je moet ook aangeven welk element uit de Array je wilt hebben.

@ edmoor ,

heb nu het volgende maar wil niet werken

Private Sub Cmd_opslaan_Click()

Dim iRow As Long
Dim ws As Worksheet
Dim wb As Workbook
Set wb = Workbooks("test1.2.3.xlsm")
Set ws = Worksheets("Blad2")

ws.Range("B1").Value = Me.Cmb2.Value

If Cmb2.Value = inge Then Range("B3").Value = Range("adres_inge")(1)

Unload Me

End Sub

Vrij irritant gedoe als het ineens over wat anders gaat.:evil: puntjes scoren? Of heb ik ik een post gemist?

@ edmoor ,

heb nu het volgende maar wil niet werken

Je geeft niet aan WAT er dan niet werkt.
Tevens haal je maar 1 element uit een array die uit 4 elementen bestaat die je denk ik alle 4 wilt hebben en geef je in de code ook niet aan op welk blad je dat geplaatst wilt hebben.

Laatst bewerkt:
@ edmoor

zoals ik het nu heb geschreven geeft hij in blad2 B1 de waarde van Cmb2 maar schrijft hij niets in B3 ( ook niet 1 regel )
ik start toch met te vertellen Set wb = Workbooks("test1.2.3.xlsm") Set ws = Worksheets("Blad2")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan