speciale bestellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacking

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Hallo, ik heb een winkel waar we voor klanten veel speciale onderdeeltjes bestellen bij diverse fabrikanten.

als de klant nu belt wordt er druk gezocht in mappen enz. ik wil dit organiseren in een eenvoudig programmatje zodat je ook als de klant belt al kan zien of het binnen is, bij wie het besteld is, wanneer door wie etc.

heeft iemand dit? of kan mij daar bij helpen

gr jack ;)

Ik heb zelf een bestellingen tooltje gemaakt, dus ik kan je in ieder geval wel helpen. Die van mij is nog niet helemaal foolproof, dus die zet ik liever nog niet gelijk uit bij iemand anders. Wat wil je allemaal kunnen doen met de db?

Re:

bedankt voor de reactie. ik wil het in principe simpel houden. als het kan wel multi user

o.a.
- artikel invoeren (handmatig, hoeft niet uit een database of zo)
- formulier uitprinten om mee te geven aan klant
- ingeven waar je het artikel besteld hebt en wanneer het binnenkomt
- dagelijks overzicht wat er binnen komt
- artikel levertijd kunnen wijzigen, en aangeven met wie je gesproken hebt
- klant e mail kunnen sturen als het binnen is (optie, hoeft niet)

zoiets?

Dat is ook ongeveer wat ik heb gebouwd, inclusief de email optie...
Alleen is hij een beetje te groot om te posten, en dus, zoals ik al zei, nog niet helemaal stabiel. Ik heb op m'n werk een betere versie dan thuis. Maar ik kijk wel even of ik er iets van kan maken waar je mee kan stoeien.

programma speciale bestellingen

Ik hoor graag van je, zo héél erg mooi zijn als ik het programma zou kunnen gebruiken.

wellicht je me even mailen over hoe en wat op mijn email jack@vdwerff.com

gr Jack

Ik ben door een stommiteitje met installeren m'n bestanden kwijt geraakt, dus ik moet weer opnieuw beginnen :o Zal er deze week wel tijd voor maken...

mooi

ik hoor graag van je als je het af heb. zonde van je tijd als je het kwijt bent geraakt.

ben erg benieuwd naar het reslutaat.

gr Jack

Vanavond eerst maar eens kijken wat ik terug kan halen :D
Ik heb in ieder geval de meest recente versie van m'n werk mee, dus die kan ik in ieder geval wel posten als hij leeg is. Doe ik vanavond wel, als de rest meezit.

lukt het

en kan je nog wat van je oude bestanden af krijgen?

gr jack

Ik heb het niet heel klein kunnen krijgen, maar hopelijk klein genoeg ;)

Het geheel bestaat uit een Frontend en een Backend, die allebei in dezelfde map moeten staan. Voordat het werkt, moet je dan ook in de Frontend eerst via <Extra>, <Databasehulpprogramma's>, <Koppelingsbeheer>, alle tabellen selecteren, en de lokatie van de tabellen opgeven.
Veel plezier ermee...

Bijlagen

bedankt

Hoi Michel,

Ik ga het programma installeren en proberen, laat je weten hoe het gaat

In ieder geval super bedankt alvast

gr Jack

Je komt waarschijnlijk nog wel een paar probleempjes tegen, maar het gaat in eerste instantie om de grote lijn, neem ik aan... Eén probleem(pje) dat je tegen gaat komen, is dat in het bestellingregels formulier één van de keuzelijsten niet de goede relatie heeft, waardoor je minder artikelen kunt kiezen in de Artikel keuzelijst. Mag je dus zelf aanpassen... De ArtikelID keuzelijst is overigens wel in orde. Dus die kun je als voorbeeld gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan