jazzmatazz
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 apr 2007
Drie jaar geleden heb ik een Synology DS gekocht om mijn bestanden over te hevelen van mijn PC naar de NAS om ze in het netwerk centraal toegankelijk te maken. Daar is het echter nooit van gekomen. Hij heeft een tijj stilgestaan. Nu heb ik het idee weer opgepakt. Ik vraag me echter de volgende dingen af.
1. Op internet zie ik dat er speciale NAS-schijven zijn (zie bv. hier). Waar onderscheiden die zich in ten opzichte van gewone harde schijven?
2. Als de NAS 'idle' is, hoor ik nog wel wat geratel. Draaien de schijven dan eigenlijk? Of andersom: staan de schijven wel eens stil als de NAS aan staat en je benadert de NAS niet?
3. In het licht van de voorgaande vragen: kan het met gewone harde schijf in een NAS kwaad om de NAS 24/7 te laten aanstaan?
Ik hoor graag jullie antwoorden. Alvast dank daarvoor!
1. Op internet zie ik dat er speciale NAS-schijven zijn (zie bv. hier). Waar onderscheiden die zich in ten opzichte van gewone harde schijven?
2. Als de NAS 'idle' is, hoor ik nog wel wat geratel. Draaien de schijven dan eigenlijk? Of andersom: staan de schijven wel eens stil als de NAS aan staat en je benadert de NAS niet?
3. In het licht van de voorgaande vragen: kan het met gewone harde schijf in een NAS kwaad om de NAS 24/7 te laten aanstaan?
Ik hoor graag jullie antwoorden. Alvast dank daarvoor!