Speciale PC maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tariq
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tariq

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Beste Helpmij,

Ik ben van plan om een nieuwe PC te 'halen'. Daarbij ga ik het liefst voor een die ik zelf samenstel. Wat ik wil doen: Simpel tekstbewerken, kantoorapplicaties. Daarnaast wil ik downloaden uit de Usenet groepen op een 60Mbit lijn, in toekomst mogelijk sneller. Bij Usenet komt ook het uitpakken uit archief bestanen en repareren bij. Af en toe een serie aflevering kijken op de PC maar geen full-HD films met 20MiB/s bitrate. Het liefst dat ik dit soms allemaal nog tegelijk kan doen, maar dat is geen vereisten.

Ik dacht daarbij dus eigenlijk aan een hele kleine, stille PC. Ik weet dat het volgende nodig zal zijn:
- Grote harde schijf (aanwezig)
- Netwerkkaart; minimaal 100Mbit (aanwezig)

Waar ik mee zit is het inbouwen van de processor, welke snelheid, type, model heb ik nodig. Hoeveel RAM? Nou weet ik dat als ik wil downloaden dat dit voornamelijk mijn processor belast en niet zozeer mijn RAM. Ik dacht dus dat ik weinig RAM hoef in te bouwen, een redelijke processor.

Wat zijn jullie aanbevelingen?

groet,

Tariq

Topic verplaatst van hardware/casemodden--->Aankoop nieuw systeem / Upgraden.

Succes met je vraag.

als je echt geen spelletjes wilt, kun je kijken naar de intel sandy bridge of de (zeer binnenkort in nederland verwachte) AMD Lynx. deze processors komen met ingebouwde grafische kaart

Hierbij koop je het moederbord en de cpu, 25 euro aan geheugen en je bent volledig klaar. Meeste moederborden komen standaard met een gigabit verbinding en ze kunnen beide full HD video aan. De sandy bridges zijn een stuk sneller in uitpakken van rar bestanden, de lynx zijn goedkoper en zijn beter in grafische taken. Daarbij moet ik wel opmerken dat ook de lynx processors sneller uitpakken dan dat je zelf kunt downloaden, zelfs met 120mbit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan