speciale tekens in batch file

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Ik heb een batch file dat ik via vba shell aanroep. In dit batch file wordt verwezen naar een map op de server. In de mapnaam komt een teken met een umlaut voor. Dit werkt voor een batch file via Access aangeroepen niet! Bovendien wordt de mapnaam via een variabele aangeroepen. Bestaat hier een oplossing voor?
* Naam van de variabele: "MasterFilePad"
* Mapnaam: "\\antwerpen.local\.....\01_02_03_Coördinatiegroep_Strategie\SBI-op\Updaten". Doe ik die umlaut weg werkt alles prima!

Paar mogelijkheden:
a. Plak het volgende commando in cmd.exe en kopieer ö uit het daarna geopende Kladblok naar het klembord en vanaf het klembord in de editor waar je de batch-code in hebt gemaakt. Als het goed is ziet het teken er daar anders uit, maar bij het uitvoeren van de batch werkt het wel:
@echo ö > international.txt && notepad international.txt
b. Je kunt ook de 8.3 format van die ene map met ö achterhalen en díe gebruiken. Dat heeft natuurlijk alleen zin als de ö niet in de eerste 6 karakters van die submapnaam voorkomt.
Werkwijze:
a. Eerst de 8.3 naam van die map achterhalen via (in een cmd.exe venster, uiteraard het pad uitbreiden met wat er op die ..... hoort te staan):
dir /x "\\antwerpen.local\.....\01_02_03_C*"
De submap zou in 8.3 conventie zich dan kunnen melden als (voorbeeld): 01_02_~1
en dan vervang je het 01_02_03_Coördinatiegroep_Strategie gedeelte door 01_02_~1, dus
"\\antwerpen.local\.....\01_02_~1\SBI-op\Updaten"

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat doet die batch file? Wellicht heb je die niet nodig en kun je alles met gewone VBA commando's doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan