speciale tekens op toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoenDW

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Als ik ë probeer te typen verschijnt er ¨¨e op het scherm, zowel in MS Word als in Kladblok.
Hetzelfde geldt voor ê : dat wordt ^^e.
Wie weet raad?

mvg, Koen.

Ik heb een azerty-toetsenbord en ik gebruik deze combinatie:

Shift+¨, shift loslaten en e --> resultaat: ¨¨e

Of:

^ en dan e --> resultaat: ^^e

Het ALT-trukje werkt inderdaad, maar handig is het niet. En vroeger werkte het wel correct, ik heb geen speciale instellingen veranderd voor zover ik weet.

Toetsenbordtaalinstelling: Frans(België); Toetsenbordindeling: Belgisch (Punt).
Dezelfde instellingen als op m'n andere computer met het zelfde toetsenbord waar de ë en ê wel werken. (overigens komt het probleem niet alleen voor bij ë en ê maar natuurlijk ook bij ü en ô enz...)

Ik geef toe, ik ben lastig, maar toch... :) Kan iemand me helpen?

Verschillende computers met hetzelfde OS, dezelfde Word versie en dezelfde instellingen. Je voert dezelfde handelingen uit en krijgt toch een verschillend resultaat?Scary, Koen en ***lig want ik moet passen. Sterkte

grtz

Welke taal Windows heb je?
Bij Windows XP US heb je geen speciale tekens, en bij Windows XP NL wel (tenminste, das mijn ervaring!)

Succes,
Brujah

Inderdaad, beide computers draaien onder WindowsME (Nederlandstalig) en hebben hetzelfde toetsenbord. Het probleem ligt zeker niet bij Word, want ook kladblok en alle andere programma's geven hetzelfde resultaat.
En de instellingen zijn identiek dezelfde, althans wat de toetsenbordinstellingen betreft.
Alles herinstalleren lijkt mij iets te drastisch, er moet toch een elegantere oplossing bestaan? Alleen ken ik die niet. Wie o wie ? :)

En als je dan ook nog dezelfde CD-rom met Win ME gebruikt hebt voor die twee installaties, dan zouden ze het beiden wel of beiden niet moeten doen.
En met je ASCII codes kun je het wel... dat deed ik dan toch liever dan herinstalleren!
confused.gif

grtz

Hallo,

Als ik ë probeer te typen verschijnt er ¨¨e op het scherm, zowel in MS Word als in Kladblok.
Hetzelfde geldt voor ê : dat wordt ^^e.
Wie weet raad?

mvg, Koen.
Hallo, je probleem is langeleden. Ik heb nu hetzelfde met vista zo maar opeens dus niets eens van computer veranderd. Hoe heb jij dat destijds opgelost??

Vaak ontstaat er een verandering van tekens door middel van het per ongeluk tegelijkertijd vasthouden van CTRL+Shift.
Nog een keer deze combi tegelijkertijd indrukken en e.e.a. wordt weer opgeheven.

Vaak ontstaat er een verandering van tekens door middel van het per ongeluk tegelijkertijd vasthouden van CTRL+Shift.
Nog een keer deze combi tegelijkertijd indrukken en e.e.a. wordt weer opgeheven.

Helaas dit lukt niet

tekens

probeer deze op nl -vs te zetten dan is het goed:):):)

Laatst bewerkt:
type toetsenbord

wat zijn de eerste 6 letters van de bovenste rij

qwerty

of

azerty

Kan geen EURO tekenl typen

Ik heb hetzelfde probleem Acer Aspire7720G keyboard US-Int.
VistaNL, Win7Us. winXP
Ik heb 2 "Eurotoetsen" : op de "5" toets en rechtsonder boven de <toets.
Ik krijg het EURO-teken NIET op het scherm.
Ik weet dat het met de kb layout en het font te maken heeft, maar heb geen zin me daar in te verdiepen.
:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan