speciale tekens zitten niet onder de juiste toetsen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOBO Steffie

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2006
Berichten
149
Hallo,

Op mijn computer kan ik de leestekens enz niet meer fatsoenlijk typen. Als ik nu de vraagteken wil typen dan krijg ik de =.

Ik weet dat je normaal gesproken Ctrl + Shift kan gebruiken om dit weer recht te trekken.
Alleen het rare is nu dat als ik Ctrl + Shift intoets dan veranderd er niets.. nou ja, in windows en internet veranderd er niets. Programma´s zoals Word en spelletjes kan ik na het intoetsen van Ctrl + Shift wel gewoon de leestekens e.d. typen zoals ze op het toetsenbord staan.

Weet iemand waarom ik de tekens nu niet normaal in windows kan gebruiken maar wel in programma´s zoals Word? Het is bijzonder vervelend om steeds te moeten zoeken welke toets ik moet indrukken voor een leesteken.

B.v.d.
 
Ga eens naar Landinstellingen > Toetsenbord en talen > Toetsenborden wijzigen, en verwijder daar alles behalve Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal).
Als je een QWERTY toetsenbord hebt kan je het doen, als je een AZERTY hebt, moet je dat even melden, want dan kan het niet.
 
Laatst bewerkt:
Ga eens naar Landinstellingen > Toetsenbord en talen > Toetsenborden wijzigen, en verwijder daar alles behalve Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal).
Als je een QWERTY toetsenbord hebt kan je het doen, als je een AZERTY hebt, moet je dat even melden, want dan kan het niet.

ik heb idd een QWERTY toetsenbord. En het probleempje is opgelost.

Bedankt :thumb:
 
je kunt ook de "shift" en "CTRL" toets tegelijk indrukken als dit probleem vaker voorkomt.
 
maar als ik 2 talen installeer, wisselt dat - in mijn ogen - willekeurig. en dat is ook verrekte lastig!
of weet iemand waarom ie dan wisselt.
en die truuk met ctrl+shift? wat moet ie dan doen? wisselen tussen die talen?

gr,imke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan