Speciale tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacemaster

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Hallo,

Heb laatst windows XP geinstalleerd en mis nu mijn speciale tekens. D.w.z. die je krijgt met Alt-"4-cijferige code". B.v. Alt-0128 is het euro-teken. Hoe krijg ik deze weer terug?

XP CD er in, ga naar config ->software -> windows programma's installeren. Daar kan je speciale tekens aanvinken.

Ok, goede tip. Maar welke van deze programma's moet men aanvinken, ik zie namelijk geen speciale tekens staan of iets wat erop lijkt?

Ik vermoed dat je dit gaat vinden bij "Bureau Accesoires"

"Bureau Accesoires" staat er echter al op. Nog een andere suggestie waar ik dat vinden kan?

Dan moet dit toch bij start->alle programma's->bureau accesoires->Systeemwerkset staan

Oke, ik heb ze gevonden. Hoe kan ik deze allemaal in een keer selecteren en kopieren zodat ik ze naderhand vanuit mijn toetsenbord met de Alt-toets oproepen kan?

Dat kan niet. Als je die code nodig hebt, moet je ze eerst even opzoeken,voor het bepaalde lettertype en dan.. Maar in Word heb je die ook wel. Kies dan voor symbolen en zo kan je die dan ook invoeren.

OK, ik heb het geprobeerd in "word", en het funktioneert. Maar toch ben ik nieuwsgierig hoe men alles weer onder de alt-toets krijgt. Het moet mogelijk zijn, ik heb het zelf ergens anders ook al gezien, maar die computer heb ik zelf niet geconfigureerd. Dus ik weet niet hoe men hier te werk is gegaan. Ik ben gewoon eraan gewend geraakt om met de alt-toets te werken, en je weet dat je alle symbolen bij de hand hebt zonder dat je een menuutje moet openen om dat symbool vervolgens op te zoeken. Gaat echt perfekt.
Heeft iemand misschien nog een tip voor mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan